Det här med våtservetter..

Våtservetter för barn är oslagbart att tvätta bort tjära med när man tjärat träd till vildsvinen....

Jag kommer aldrig låta det komma i närheten av mina framtida barn :p

Fast vi brukade "tvätta" händerna med smör efter vi varit vid tjärdalen, så det behöver inte precis vara dunderkemikalier för att funka bra att lösa vissa eländen. ;)

Jag har numera överlåtit våtservetterna till städskrubben, och jag älskar dom :love: dom var perfekta att torka av soffan med efter att blöta/leriga katter slagit läger i den. Dom funkade även suuuuuper att torka av instrumentpanelen med i bilen :D

Eftersom vattnet inte funkade i morse fick jag använda dotterns våtservetter för att tvätta mig i ansiktet, händerna, under armarna och i underlivet. Kan meddela att det inte sved någonstans och händerna och ansiktet känns iaf inte torra, om än inte direkt återfuktade. Vi köper Coop Änglamarks våtservetter.

Dock köpte jag våtservetter för en massa år sedan att ha med på vandring och de sved det av. Jag minns inte vilket märke det var - kan ha varit Libero.

Vi använder våtservetter till dottern enbart när det inte finns rinnande vatten att tillgå eller vi glömt de vanliga servetterna. Torklappar, vatten och olja är det vi använder.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka