Det här med våtservetter..

Aslan

Trådstartare
Idag hade jag massor av ärenden att fixa in e i stan, och rakt upp och ner utan förvarning kommer såklart mensen Jag dyker fortare än blixten in på willys och roffar åt mig tamponger och ett paket baby våtservetter. Jag slänger mig in på närmsta toalett och fixtar till oredan. Lättad knatar jag där ifrån och ska fortsätta där jag fick avsluta.

Efter några minuter är jag dock inte riktigt lina nöjd. Fiffi är bokstavligt talat on fire. Jag kastar mig i panik på nytt in på en toalett och tvättar med vatten efter bästa föemåga. Fiffi slutar dock inte svida förens efter ett bra tag.

Alltså vad är det här?! På riktigt?! Jag trodde man använde sådana att tvätta små bebisrumpor och liknande med? Finns det någon oskriven regel om att inte intimanvända dom som jag missat?

Jag som tänkte mig att ha dom och tvätta ansiktet med också. Men nu vet i tusan.. Dom var såklart oparfymerade.

Har ni varit med om detta eller är det jag som pinsamt nog missat poängen med dom?

Dom är väl inte riktigt gjorda för att användas på slemhinnor tror jag? Blir knasig ph balans och grejer kan jag tänka mig. Sen finns det ju olika sorters och dom innehåller väl olika kemikalier och är man då överkänslig mot någon av dom så kan jag tänka mig att kroppen reagerar på så känsliga ställen.

Jag tänker lite så att eftersom jag köper sådana servetter för att tvätta bort smuts och skit i bilen så är det relativt starka grejer.

Att tvätta ansiktet tror jag dock inte borde vara något problem, det är ju bara hud så att säga, inga känsliga slemhinnor så.

Jag brukar köpa de som heter något med intim när jag ska vara någonstans med begränsning av rinnande vatten - de brukar funka fint. Andra har jag inte testat i det området.

Ja jo, så kan det ju vara. Men kan du ha dom att rengöra bilen med vet i tusan om jag ens vill ha dom i ansiktet!

Ja detta var ett rent panik köp vilket jag absolut efter väl kännbart resultat aldrig kommer göra om :p

Idag hade jag massor av ärenden att fixa in e i stan, och rakt upp och ner utan förvarning kommer såklart mensen Jag dyker fortare än blixten in på willys och roffar åt mig tamponger och ett paket baby våtservetter. Jag slänger mig in på närmsta toalett och fixtar till oredan. Lättad knatar jag där ifrån och ska fortsätta där jag fick avsluta.

Efter några minuter är jag dock inte riktigt lina nöjd. Fiffi är bokstavligt talat on fire. Jag kastar mig i panik på nytt in på en toalett och tvättar med vatten efter bästa föemåga. Fiffi slutar dock inte svida förens efter ett bra tag.

Alltså vad är det här?! På riktigt?! Jag trodde man använde sådana att tvätta små bebisrumpor och liknande med? Finns det någon oskriven regel om att inte intimanvända dom som jag missat?

Jag som tänkte mig att ha dom och tvätta ansiktet med också. Men nu vet i tusan.. Dom var såklart oparfymerade.

Har ni varit med om detta eller är det jag som pinsamt nog missat poängen med dom?
Du fick inte tag på sminkservetter eller något? Jag tvättar mig med baywipes på vandringsturer och har inte upplevt det du beskriver?

Tvättar man där då med sådana våtservetter? Är det inte mera för att få bort skiten så att säga..
Har hänt mer än en gång att jag fått torka bort bajs som letat sig in till slidmynningen.

Jag har skrotat våtservetter då det äe hopplöst att torka sig själv med. Då vill jag inte heller använda det i rumpan på mitt barn. Har jag blöjbarn med mig blir det torrservetter som blöts upp innan de hamnar i en plastpåse. Funkar lika bra och är billigare. Våtservetter är dock guld värt när man har rejält ingrott smuts på händerna.

Finns ett märke våtservetter för barn som min yngsta reagerade starkt på som bebis. Även kompisens barn reagerade på dem. Minns inte märket nu men förpackningen är lila och gul alla fall, kanske var det ett sådant paket du fick tag i?

Natusan baby hette dom små rackarna.

Har sett nu när jag googlat lite på det (vilket jag borde gjort INNAN jag använde dom) att det inte är någon jätte höjdare med våtservetter i underlivet över lag (massa konserveringsmedel och skit och allt vad det var) Men jag kan ju ha en extra sensitive fiffi med. Vad vet jag :p

Jag brukar använda tvättservetter baby från Gunry vid behov att göra rent utan att ha tillgång till dusch/vatten, och dom har funkat fint för mig, trots kontakt med slemhinnor :) Så kan ju vara olika mycket kemikalier i olika våtservetter. Och olika känslig fiffi såklart :p

Finns ett märke våtservetter för barn som min yngsta reagerade starkt på som bebis. Även kompisens barn reagerade på dem. Minns inte märket nu men förpackningen är lila och gul alla fall, kanske var det ett sådant paket du fick tag i?
Eldorado är lila och gula.

För ett tag sedan avrådde dom ju att använda sådana till just barn. Mycket konstigt i dom där som inte är bra för varken barn eller vuxna.

Tvättar man där då med sådana våtservetter? Är det inte mera för att få bort skiten så att säga..

Ååååh, om ungarna ändå var snälla nog att hålla bajset bara vid ändan! :D
Har man otur börjar det nånstans mitt på ryggen och fortsätter fram till naveln, typ...

(Bortåt tio år sen jag bytte min sista blöja, flashbacks är fortfarande en del av vardagen. :laugh:)

Dom våtservetterna för barn är super bara att ta bort olja, smörjolja och målarfärg med :) Skulle inte använda dom på fiffi.
Mvh
pudlan

Släng dem inte!

Använd de till städning istället! Typ köksluckor, i bilen mm de är oslagbara.

De våtservetter jag använder till mina barn innehåller bara vatten och rapsolja.

Som @jerseyko säger är de skitbra att ha i bilen. Man kan torka av händerna ifall man t.ex. måste byta däck mitt i värsta lervällingen. Händerna torde tåla dem ganska bra.

I övrigt köper jag alltid såna som det står intim på. Har aldrig reagerat, men mitt underliv verkar tåla det mesta.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka