R
Raderad medlem 6459
För mig är det ingen skillnad alls. Man exploaterar kvinnokroppen för sin egen personliga vinning, man anser sin rättighet till att bli förälder vara viktigare än kvinnors rätt till skydd mot utnyttjande och exploatering. Det är samma skit oavsett om det är hetero- eller homopar som köper tjänsten.För mig blir det svårare med rika heterosexuella par som skaffar en surrogatmamma för att kvinnan inte *vill* vara gravid än ett homosexuellt manligt par - även om det i grunden är just nyttjande av kropp mot pengar i bägge fallen.
Jag tycker hela den här grejen är så genomsorglig och fruktansvärd och det gör mig genuint ont att man utnyttjar kvinnor på det här viset. Jag kommer ihåg när nåt partiförbunds HBTQ-gren gick ut och kallade det homofobi att vara emot surrogatmödraskap och det säger så himla mycket om den känsla av entitlement som så otroligt många har. Att det skulle vara en kränkning mot en själv att inte få exploatera fattiga kvinnors kroppar och liv.
Och egentligen inte riktat mot dig: det stör mig att så många resonerar som du. Som om homomän är en skyddad grupp som ska få exploatera kvinnor hur mycket som helst. Som om det är mer okej för att.. ja?