Det här med kulhandske och nervägning...

flipofacoin

Trådstartare
Ringde just bilprovningen 46 minuters väntetid vid tekniskt support så jag tänkte fråga det kunniga bukefolket istället:)

Vid nervägning ska man ju göra en förändring, har tänkt byta kulhandske. Släpet ska vägas ner från 1800kg till 1400kg. Jag har en ny kulhandske som det står 1600kg på som passar, kan jag byta till denna eller måste det vara en handske som det står exakt 1400kg på?

Sv: Det här med kulhandske och nervägning...

Återförsäljaren...hm han är en luring...så jag vill inte skriva vilket märke osv. men han har beställt "papperen" åt mig sa att det räckte med att byta kulhandsken. Vi hade två kulhandskar hemma, en som det står 1400kg på och en som det står 1600kr på, det var därför jag valde vikten 1400kg samt att bilen får dra detta. Sen :angel: när vi skulle byta upptäckte jag:o och min fantastiskt ohändiga sambo att det inte var samma dimensioner, alltså det 1400kgs draget som vi har är för litet för att passa på transporten, det som det står 1600kg på passar så då funderar jag över hur viktigt det är att det stämmer exakt....

Sv: Det här med kulhandske och nervägning...

Nu kom jag fram till bilprovningen så jag svarar på frågan om någon annan undrar, det måste stå 1400kg på kulhandsken går inte med en som det står 1600kg på attans.

Så någon som vet vart man får tag på en sån???

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 661
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 115
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som... 2
Svar
24
· Visningar
5 474
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 011
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka