Det här med Kastrering

G

Guinea

Jag funderar på att kastrera mina 2 marsvins killar så att dem kan gå med min bästis marsvins flickor.

Men ett marsvin är ju 3 och ett 4 är dom känsligare för narkossen när dom blir äldre ?

Och kommer det gå att släppa i hop dem ?

Vad tycker ni ?

Tacksam för svar :)

Sv: Det här med Kastrering

Varför vill du kunna släppa ihop dom med din bästa kompis marsvin? :crazy:
Narkos är alltid farligt för ett litet djur och blir farligare ju äldre dom blir!

Joo för nu har båda ja lagom stora burar och så men på sommaren kanske vi ska bygga en stor utebur och dessutom är hon ju hon sin mormor & morfar mkt och marsvin får då inte jätte mkt upmärkssamhet ( tycker lite synd om dem ) så ja då skulle dem kunna på med mina :) Men jag är inte säker för en gammlaste ja elelr ja båda ja narkossen kan ju va farlig :/

Låt dom gå i varsina burar om du inte vill utsätta dina älskade djur för den fara en narkos innebär i deras ålder.

Jag skulle inte kastrera så gamla marsvin och faktiskt inte heller i okastrerat skick släppa dem intill marsvinsflickor. De kan börja bråka och det är ju synd när de fungerar bra ihop nu.

Aa jag tror inte jag gjör det men jag hade gjort det om dom allltid vaknade upp också.

Min peruan hoppas jag blir riktigt gammal för han har aldrig haft några problem / sjukdomar så hoppas att han ska slå nytt rekord med typ 20 år :P

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: animalasia
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
617
Senast: Svartkatt
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 462
Senast: Blyger
·
Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
855
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17