Det här med karenstider

_Runaway_

Trådstartare
Kollar igenom karenslistan för utvärtes produkter på STC, i jakt på information om insektsmedel. men hittar ett fåtal. Jag personligen använder gärna Ultrashield som faktiskt finns på listan med 0 timmars karens.
Men det jag funderar på är ifall det finns flugmedel som har karens, av de vanligaste medlen, de man får tag i i "alla" hästbutiker. Det är inte bara mina hästar i hagen och det vore ju lite surt om andra i hagen har karensprodukter.

Ett par namn som dyker upp spontant är Effol Bremsen Blocker, RB86?

Sv: Det här med karenstider

Nu är jag absolut inte säker men har för mig att RB86 tidigare iaf haft 96 timmars karens.
Switch har väl också haft karens tror jag men det är ju knappast ett flugmedel man använder på tävlingshästar.

Kickar igång den här gamla tråden.

Letar oxå som en tok efter karens på flugmedel. Bl a har ju RB86 haft 96 h karens innan, men jag kan för mitt liv inte hitta den på listan över karenstider på STC när jag letar idag. Har den bytt namn/blivit förbjuden?

Det är ju en djungel det här med karenser. Känns omöjligt att få tag på vettig information....

Någon som sitter inne med en massa information?

Hoppfullt/C:)

Switch har 0 tim. Vi använder det på tävlingshästar, det är det enda jag provat som fungerar mot fästingar.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka