En tanke som dyker upp i mitt huvud när jag ser såna här exempel är hur gick det ekonomiskt för kliniken innan? Det skulle kunna vara så att det knappt gick runt, kliniken köptes upp och de var tvungna att höja priser för att det skulle gå runt, för att ha skäliga löner till anställda osv.
Jag menar alltså inte att det gick dåligt för kliniken som nämns i det citerade inlägget, bara att det är en tanke som dyker upp när jag ser sånt
Sen har jag inte upplevt att Evidensia är dyrare än andra, snarare tvärt om men det beror antagligen mer på att första gången jag besökte Evidensia var första gången jag besökte en klinik som inte låg i Göteborg eller Stockholm utan i en lite mindre stad. Personligen är priserna inte det viktigaste när jag besöker veterinär utan det är bara att ta att det kostar vad det kostar, det är viktigare för mig att veterinären kan djurslaget bra (kanin. kan vara svårt att hitta bra kaninveterinärer) vilket jag även är beredd att betala för. Hade det varit häst eller hund hade det kunnat vara annorlunda.