Det här med doping!

alice

Trådstartare
Jag vill först bara poängtera att jag tar ABSOLUT avstånd från all typ av doping av både djur och människor! Men det är en sak jag undrar över....

Jag har fått lära mig att det är från sista behandlingsdagen som karenstiden räknas, vilket också känns logiskt. Dock fick jag höra i stallet att det från första behandlingsdagen som man ska räkna. :confused: Det känns helt ologiskt, då hästen ju ska vara fri från substans vid tävlan!

Är det någon som kan klargöra?

//Alice

Sv: Det här med doping!

Givetvis är det från sista behandlingsdag, undrar vad din stallkamrat fått något annat ifrån.:confused:

Sv: Det här med doping!

Givetvis är det från sista behandlingsdag, undrar vad din stallkamrat fått något annat ifrån.:confused:

:bow:

Då hade jag inte fått det om bakfoten! Uppgiften kom tydligen från apoteket? :confused:

Bra att veta då jag ibland behandlar med Aloe Vera....och det är det ju 96h karens på....

//Alice

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 211
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
771
Senast: Soapbubble
·
Övr. Hund Jag har en 7 årig hane som jag nu behöver låta vandra vidare. Han har under hela livet kämpat med en rad sjukdomar och skador och...
2
Svar
33
· Visningar
5 727
Senast: Ava22
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattras som rävar inte tar?
  • Förbereda hundar inför bebis?