Det här med att söka jobb...

moster

Trådstartare
Jag gissar på att det finns mängder av liknande trådar men jag sökte lite snabbt men hittade inget bra svar på det jag "söker"

Så här: Jag har hittat ett jobb som jag sökte i förra veckan. Ett riktigt drömjobb som jag så gärna vill ha. Jag uppfyller utbildnings kraven men jag gissar att jag har får låg erfarenhet för vad som söker.
Jag satt med mitt personlig brev i säkert 3 timmar för att få till det så bra som möjligt och har en känsla så här i efterhand att jag kanske överarbetade det lite?

Är det någon som har tips som jag kanske skulle kunna rädda upp med?
Jag har inte fått någon bekräftelse på att ansökan är mottagen (som man ofta får), ska man ringa till den som står som ansvarig i annonsen och typ "Hej, jag är jätte intresserad utav tjänsten och vill bara kolla så ni fått min ansökan?"

**Tips mottages tacksamt!!**

Jag gissar på att det finns mängder av liknande trådar men jag sökte lite snabbt men hittade inget bra svar på det jag "söker"

Så här: Jag har hittat ett jobb som jag sökte i förra veckan. Ett riktigt drömjobb som jag så gärna vill ha. Jag uppfyller utbildnings kraven men jag gissar att jag har får låg erfarenhet för vad som söker.
Jag satt med mitt personlig brev i säkert 3 timmar för att få till det så bra som möjligt och har en känsla så här i efterhand att jag kanske överarbetade det lite?

Är det någon som har tips som jag kanske skulle kunna rädda upp med?
Jag har inte fått någon bekräftelse på att ansökan är mottagen (som man ofta får), ska man ringa till den som står som ansvarig i annonsen och typ "Hej, jag är jätte intresserad utav tjänsten och vill bara kolla så ni fått min ansökan?"

**Tips mottages tacksamt!!**

Gör det! Förbered lite frågor också :)
Jag har fått tipset att ringa strax efter sista ansökningsdag men det beror nog väldigt på, vissa rekryterar löpande och vissa gör ingenting förrän efter ansökningstiden gått ut.
Jag har fått ett jobb just för att jag ringde, min ansökan hade ramlat mellan stolarna.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag ska försöka hjälpa till med att skriva en överklagan till CSN gällande ett avslag på ansökan om de 40 extra veckor som man kan ha...
Svar
7
· Visningar
736
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
283
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 218
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 166
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka