Hur tänker ni här? Jag håller på med att söka jobb eftersom jag är färdig till våren. Har varit på en hel del intervjuer och blivit erbjuden jobb. Nu har jag sökt ett jobb som tillämpat löpande urval med sista ansökningsdag 22/3 som jag verkligen vill ha. Måste lämna besked till ett annat jobb i dagarna. Kan man ringa och fråga hur långt de har kommit i processen? Jag vill ju inte tacka nej till ett jobb för att vänta in detta och så kommer jag inte ens till intervju? Finns det en chans att de kallar mig till intervju så vill jag ju kunna gå på den. Jag kan tillägga att jag redan varit på 5 intervjuer och fått alla, det är stor brist på folk i mitt yrke och det är en hel del obehöriga som söker jobben så chansen att jag blir kallad till intervju är stor och jag är inte orolig att stå utan jobb men just detta vill jag verkligen ha. Är man jobbig om man ringer och kollar läget och frågar hur långt de har kommit? Kan man nämna att man sökt andra jobb och måste ge dem besked? Jag kan tänka mitt att tacka nej till andra jobb om jag vet att jag i alla fall får en intervju men tackar jag nej utan att ens veta om de är intresserade så måste jag liksom börja om med att söka andra jobb. Å andra sidan kommer det nya varje vecka och jag har inte ens sökt alla som finns sen innan + att jag har 2 intervjuer till bokade.