Det här med att läsa och skriva texter

Jag känner igen mig lite i det du skriver, det där med att skriva som man pratar. Det gör nog jag också och det blir inte rätt alla gånger.
Du säger att det har fört med sig en bra sak, att du inte tar åt dig så mycket. Hur kommer detta sig? Skulle själv behöva bli lite bättre på den fronten.
Är det överkänslig mot att ta åt dig som du menar i IRL? :)

I och med att det blir missförstånd när jag skriver som jag pratar med människor jag känner, så går det inte alltid att rätta till det som blev "feltolkat"/felskrivet. Det går inte att ändra allt, förklara allt. Då får det bara vara. Det är en övning för mig; att låta bli, att låta folk tro vad de tror.

I och med att det blir missförstånd när jag skriver som jag pratar med människor jag känner, så går det inte alltid att rätta till det som blev "feltolkat"/felskrivet. Det går inte att ändra allt, förklara allt. Då får det bara vara. Det är en övning för mig; att låta bli, att låta folk tro vad de tror.
AHA! Du menade så, det var ett bra tips. :up:
Det ska jag försöka med också, låter som nyttig träning. :)

Det blir ju svårt nu eftersom jag inte vet hur tråden såg ut. Men sådär generellt så undviker jag att skriva kritik och skit om det inte för samtalet framåt.

Hur menar du att de missförstod dig?

Ok, jag kommer antagligen ångra detta inlägget..........

Jag fick kontakt med en underbar kvinna som hjälpte mig, brydde sig genom buke. Jag hade precis avlivat min förra hund, hon hjälpte mig att skaffa en ny hund, peppade mig, var helt otroligt snäll och fanns där. Vi träffades flera gånger och jag kan säga än idag att hon är en underbar människa, jag hyser inga agg. MEN någonstans på vägen gick det fel. Min nya valp/hund som jag älskar och har väntat på, hon var ganska intensiv och otroligt aktiv, rätt jobbig, blev rumsren ganska sent mm. Jag köpte det, men skrev också på fb att hon var ett monster, att hon var jobbig mm. Egentligen menade jag inget illa med det, det var på skoj, lite jobb med en valp, men folk tog åt sig och trodde jag inte fixade hunden, trots att jag skrev med glimten i ögat och gjorde smailisar... Då min uppfödare är intresserad av utställning, och jag inte, så har vi aldrig kommit dit. Jag skrev i ett inlägg att JAG känner mig dum/elak som inte ställer ut och engagerar mig i utställningar som uppfödaren säkert vill och där började det att jag förtalade uppfödaren mm

Och det är stor skillnad på att skriva personligt, mot att stoppa in småord överallt som inte för texten framåt och bara gör den rörig och massiv. :)
Ibland inte. "Typ", som du tog upp, gillar jag för att det är användbart. Detaljer gör det ofta personligt. De är inte nödvändiga för att förstå men ger något extra. Jag tycker om det till synes obetydliga.

Jag fick kontakt med en underbar kvinna som hjälpte mig, brydde sig genom buke. Jag hade precis avlivat min förra hund, hon hjälpte mig att skaffa en ny hund, peppade mig, var helt otroligt snäll och fanns där. Vi träffades flera gånger och jag kan säga än idag att hon är en underbar människa, jag hyser inga agg. MEN någonstans på vägen gick det fel. Min nya valp/hund som jag älskar och har väntat på, hon var ganska intensiv och otroligt aktiv, rätt jobbig, blev rumsren ganska sent mm. Jag köpte det, men skrev också på fb att hon var ett monster, att hon var jobbig mm. Egentligen menade jag inget illa med det, det var på skoj, lite jobb med en valp, men folk tog åt sig och trodde jag inte fixade hunden, trots att jag skrev med glimten i ögat och gjorde smailisar... Då min uppfödare är intresserad av utställning, och jag inte, så har vi aldrig kommit dit. Jag skrev i ett inlägg att JAG känner mig dum/elak som inte ställer ut och engagerar mig i utställningar som uppfödaren säkert vill och där började det att jag förtalade uppfödaren mm

Okej. Jag hade nog inte skrivit nåt liknande alls, eftersom det är rätt säkert att någon blir irriterad.

Väldigt rörigt och jag tror inte att textförståelse är problemet. Ni förstår ju inte varandra utanför texten heller. Har jag fel?

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 018
Senast: Wingates
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
414
Senast: Myrten
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
75 382
Senast: Jeps
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 582
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Secret Santa 2024
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV