Det hände det som inte fick hända

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gonkan
  • Startdatum Startdatum
klart jag förstod di *berättlese * rätt alltid bra om det kommer något gott ur det *onda * om det kan hjälpa eller ev rädda ett annat sto och föl, man lär sig mer och mer för varje gång. :smirk:

Tråkigt det som hände... verkligen trist. Bra att det skrivs om sådana händelser så man vet lite hur man skall bära sig åt ifall olyckan skulle vara framme.

Lycka till med dina andra fölningar!

Jag :cry: med dig. Det är alltid hemskat att förlora fölen, speciellt efter kämpar insats.

Stoet klarade sig i alla fall och det är ändå det viktigaste tycker jag. Ta väl hand om henne och hoppas att hon "glömmer" sin fölis snart.

Många tröstkramar till dig och Arielle.

Lill / Stall Nöbbeled ( som håller tummen för de andra 3 som kommer )

Tack tack.
Arielle har fått feber i kväll så jag har haft vetrinären här som var inne och kände men hon kunde inte känna några rester eller inte att livmodern hade blivit skadad eller så, men hon har fått penecillin och fenadyn så det ska väl bli bra sen och hon har ju inte fått någon symptom på att det var fång på gång heller så det hoppas jag att man slipper nu i allafall. Jo det är ju så man tänker att man måste ju klara stoet i allafall för hur det än är så kan ju stoet få ett nytt föl.

Liknande trådar

Avel Nu är hon efter mycket drama här . Liten men tuff får man säga. Grynet krystar och inget händer, ingen fosterblåsa alls. Till slut ser...
Svar
19
· Visningar
5 398
Senast: Karro-Lina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Strax innan jag mådde som allra sämst av stress för ett antal år sedan så bestämde jag mig för att börja yoga. Yoga sägs ju vara en bra...
Svar
0
· Visningar
329
Senast: cassiopeja
·
Ekonomi & Juridik Behöver lite hjälp med mina rättigheter å skyldigheter, hoppas någon vet mer än jag och orkar hjälpa... Sålde mitt fd. tävlingssto...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
12 480
Senast: IzeUnicorn
·
S
Avel Jag tror att det är viktigt att kunna vara öppen och diskutera, över det som hände, och som gjorde att det inte blev någon levande föl i...
Svar
1
· Visningar
1 028
Senast: LMCarlsson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30