Sv: Det hade kunnat bli världens tabbe
*Kl*
Tack alla för alla snälla ord om min tatuering. Jättekul att höra att ni gillar den.
En kompis till mig plagierade idén, men hon valde att göra ett "porträtt" av handen, alltså med linjer och skuggor. Jag tycker dock inte det är lika fint, utan gillar idén med ett avtryck bättre. Gjorde säkert tio stycken innan jag hittade ett som blev fint.
taccotad: Jag är expert på att göra handavtryck efter alla jag gjort
Kan ge lite tips. Först tar du av bebisen alla kläder, så den är i bara blöjan, sedan använder du vattenfärger. Var inte rädd för att kladda ner bebisen eller dig själv. Ta rikligt med färg i hela bebisens hand, kladda ut det med dina egna fingrar. Ha en medhjälpare med som hjälper till. En av er håller bebisen, och siktar med bebisens hand. Den andra hjälper till att se till att alla fingrar nuddar pappret, och att handen hålls stilla och inte gnider. Sedan tar ni mååånga avtryck utan att kladda på mer mer färg emellan, de första är oftast för "blöta", det är de senare avtrycken som blir bäst, och mest detaljrika.
Atoxa: Det var en kul idé, att ha det på "framsidan" av axeln. Som jag tidigare skrivit så vet jag inte hur jag ska ha det med min andra tatuering. Har som sagt en ödla på vänster axel, och det blir lite för mycket att ha ett handavtryck på den skuldran. Helst skulle jag vilja få plats med den nya bredvid den gamla, men det blir så trångt. Hade jag varit smart och förutseende hade jag placerat denna jag redan har mer rakt, då hade det blivit bättre med en till.