Det går framåt *bildbomb*

Zody

Trådstartare
Nu har lilla Svea bott hos oss i 48 timmar och det sker framsteg hela tiden. :) Från en massa spott och fräs för att sedan springa undan har vi gått till luftboxning och jagis och nu senast till detta :love:
Hm, lukta kan man ju i alla fall göra nu när du ligger still..
Du var ju inte ett dugg farlig, ska vi gnugga rumpa?
Lite distans kan vara bra i fall att...

Lite singelbilder på damerna får ni också ;)
Svea testar fåtöljen
Lika bra att ta sängen också när vi ändå är igång :love:
Xindra alldeles nyvaken

Verkar som jag oroat mig helt i onödan, även om de inte är bästisar än. Men att de klarar av att vara riktigt nära varandra utan att fräsa eller slåss ser i alla fall jag som en liten vinst och ett steg i rätt riktning. :)
Just nu ligger de och sover på var sitt håll, återstår att se hur kvällen fortlöper.

to be continued... ;)

Sv: Det går framåt *bildbomb*

Då är nog det värsta över. De kommer säkert tvätta varandra inom ett dygn. Brukar gå snabbt när fräsandena är över. :p

Visst fräser de fortfarande åt varandra då och då, men inte alls som igår då de fräste så fort de såg varandra. Nu klarar de ju av att vara så nära att de nuddar varandra utan att bry sig nämnvärt, så jag hoppas att det värsta är över. Men man vet ju aldrig, bakslag kan ju komma.

Hmm, inte som mamma och pappas svårflirtade lady Smilla då. Mina små sötbollar till kattungar var där och hälsade på en vecka för snart en månad sen. Smilla fräser och morrar konstant åt de två små. Lite stryk fick de också. Utan klor ska dock sägas ;)
Smilla har aldrig varit särskilt förtjust i andra katter inomhus. Utomhus går det bra, då kan man leka. Iaf efter att de nya lärt sig vem som bestämmer :smirk:
Vi får väl se, ska hälsa på mamma och pappa igen nästa vecka. Tur att de kan dela upp våningarna mellan sig. Till och med hunden går bättre än andra katter :D

Såhär såg det ut för bara en liten stund sedan :love: Visserligen fick jag ge dem en liten push genom att lyfta dit Svea, men resten klarar de av själva. ;)

krlek.jpg

nej vad gudomligt söt :D:love:
och sista bilden :)

visst är hon söt :love: Kommer nog bli superfin som vuxen.
Det är riktigt bra mellan dem nu, även om de inte lägger sig supernära frivilligt så kan de ligga i samma soffa osv. :) Fortfarande massa jagis och luftboxning dock, men det är ju bara skoj. ;) Tror jag har hört dem fräsa 2-3 ggr idag bara, inte illa va? :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• 🎄Jul 2024🎄
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka