Det egna ansvaret

Faktum är att snöröjningen är riktigt dålig ute på landsbygden många gånger. Det är oftast de statliga vägarna som är dåligt skötta och vägföreningarna kan sköta sig bättre. Det är ingen lathet eller kapacitetsbrist egentligen utan mer nedprioritering och kostnadsbesparingar. Jag tycker det är helt ok att klaga på detta. Sen är nu en lösning för egen del att skaffa en bra bil. Jag köpte Subaru när jag bodde så men det är egentligen ingen lösning på det större problemet.

Som invandrad till Skåne så har jag anpassat mig här och har aldrig broddar med mig. Jag har dubbade skor när jag springer. Det är bra de tre dagarna det är halt här i Lund ;)

Om jag halkar pga att jag struntat i broddar så är det mitt eget fel och ingen annans. Jag får väl ändra mig med åldern men hittills tycker jag att jag klarar utmärkt att gå även på isunderlag ändå.

Snöröjningen hos mig på landet är bättre än på jobbet i Uppsala.

Men poängen är att är det inte plogat ett dygn senare tycker jag det är helt okej att klaga.

Jag har heller inte påstått att man inte skulle ha ett eget ansvar...

Jag kommer till jobbet i princip oavsett vägförhållanden, träd över vägen och liknande forcerar jag inte.

Min bil är äckligt dyr i drift men jag har den av en god anledning.

Tanten som satt pa en bank vid ingangen till sjukhuset nar jag var dar harom dagen tyckte inte att det 'var sa enkelt' som att ta pa och av broddarna. Hon var 80+ och kunde inte fa pa broddarna for att ga ut och kunde inte ga inne med dem da hon halkade "sa forskrackligt pa bar mark" med broddar pa. Sa hon hade suttit dar nagon timma nar jag kom. Hon var sa glad och tacksam for lite hjalp att hon grat ... Hennes fingrar fungerade helt enkelt inte bra nog att satta pa och ta av broddar sjalv, och skor med broddar var aldeles for dyrt (de AR dyra) och dessutom var det svart att ga med dem pa innomhus.

Mina broddade skor kostar 400kr.

Men jag skulle inte vilja ha de inomhus mer än en snabbis i affären.

Tanten som satt pa en bank vid ingangen till sjukhuset nar jag var dar harom dagen tyckte inte att det 'var sa enkelt' som att ta pa och av broddarna. Hon var 80+ och kunde inte fa pa broddarna for att ga ut och kunde inte ga inne med dem da hon halkade "sa forskrackligt pa bar mark" med broddar pa. Sa hon hade suttit dar nagon timma nar jag kom. Hon var sa glad och tacksam for lite hjalp att hon grat ... Hennes fingrar fungerade helt enkelt inte bra nog att satta pa och ta av broddar sjalv, och skor med broddar var aldeles for dyrt (de AR dyra) och dessutom var det svart att ga med dem pa innomhus.
fast mammas skor med broddar var inte dyra. Attans att jag inte kommer ihåg var hon köpte dem och jag kan ju inte fråga Heller :/

Jag vet inte vem tanten var ... kanske 400 var dyrt for henne? Jag skulle till apoteket och hon satt och fros pa en bank utanfor dorren och kunde inte fa pa sina broddar. Jag stannade for att jag sag att hon sag ut att ha problem, hon syntes tydligt en lang bit innan jag kom fram. Hon sa att hon suttit dar i en timma och inte kunnat fa pa dem.
Egentligen tycker jag nog att det borde vara sjalvklart att det skulle vara val sandat och saltat atminstone utanfor sjukhuset fram tills narmaste busshallplats.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka