Det brinner. Rejält.

Sv: Det brinner. Rejält.

Santa Anas kommer ju hela året... Vet inte egentligen om det är så fel tid uppe hos oss? Men jo, det var rekordvärme igår och dessutom bara 2-4% luftfuktighet...

Lägg på wind gusts på 47mph, vad det nu blir på svenska.. :p

Det här var lite för nära för att det ska kännas bra. Man är ju van vid att det brinner runtikring. Parken vi brukar rida i är alltid intressant att åka till för man ser olika tecken på bränder från olika år och sådär. Och det känns helt sjukt när ena dagen har man växtlighet nästan upp till mankhöjd på hästarna, för att sen åka dit när det är säkert igen efter en brand och det är HELT bart.
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Aha. Jag minns bara att det var kring augusti man började prata om Santa Ana, och den där riktigt heta, torra, kraftiga vinden.

Ruskigt är det hur som helst. :(
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Jaa, alltså, de är väl inte som vanligast nu... May gray och June gloom brukar det ju heta, med alldeles för mycket fuktig luft från havet så man aldrig ser solen... Så du har nog rätt. Fast å andra sidan så vet jag att man sagt de senaste åren att även det ändrats... Vad gör vi med vår jord egentligen tänker jag... :(

På ett sätt hade dom tur nu, för det finns ett stort område med obebyggt område från där elden startade och ner till havet, och vindarna vände så att de följde det "stråket"..
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Jaa, alltså, de är väl inte som vanligast nu... May gray och June gloom brukar det ju heta, med alldeles för mycket fuktig luft från havet så man aldrig ser solen... Så du har nog rätt. Fast å andra sidan så vet jag att man sagt de senaste åren att även det ändrats... Vad gör vi med vår jord egentligen tänker jag... :(

På ett sätt hade dom tur nu, för det finns ett stort område med obebyggt område från där elden startade och ner till havet, och vindarna vände så att de följde det "stråket"..

Var bor du egentligen? Vilken del av södra Californien? (Dottern, snart 13, är aningen upprörd för att vi inte stannade kvar... ;-) )
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Just nu bor jag i Alingsås. ;) Men mina föräldrar bor (och det är mitt andra hem) i Camarillo, längs med 101:an, mellan L.A. och Santa Barbara. Min bror + fru bor i Ventura, mot Ojai till.

Jag brukar vara upprörd över att jag är här i Sverige, men just nu är ett sånt ovanligt tillfälle då jag är väldigt glad över att inte vara där... :p
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Just nu bor jag i Alingsås. ;) Men mina föräldrar bor (och det är mitt andra hem) i Camarillo, längs med 101:an, mellan L.A. och Santa Barbara. Min bror + fru bor i Ventura, mot Ojai till.

Jag brukar vara upprörd över att jag är här i Sverige, men just nu är ett sånt ovanligt tillfälle då jag är väldigt glad över att inte vara där... :p

Växte du upp där eller flyttade du/ni över när du blivit lite äldre?
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Bortsett från bränderna på dina bilder så fy vilken hemlängtan jag fick efter Santa Barbara nu.....
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Santa Barbara!!!! :love: :love: :love:

Pluggade ett tag på UCSB. Vilket liv det var. :D
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Hehe, varken eller? ;)

Min mamma är amerikan, pappa svensk. De träffades där, flyttade till Sverige och fick min äldre bror i Sverige. Sen flyttade de till New Jersey där jag föddes, sen ganska snart tillbaka till Sverige. Meningen var att de skulle tillbaka till USA men blev kvar i Sverige till 2001 då mamma och pappa flyttade till Camarillo. Min bror flyttade dit efter något år eller så (minns inte exakt) och jag har bott där lite i kortare omgångar sen dess. Typ. :p
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Låter lite som vårt liv, fastän pappa i huset kommer från England. Vi har bott i Z-.hills (Florida), Sacramento och olika delar av San Diego. Sv erige just nu men Spanien hägrar.......

New Jersey är dotterns drömdestination just nu, tack vare Six Flags och inte minst KingdaKa...... Sen - Bora Bora!
 
Sv: Det brinner. Rejält.

Haha, jag brukar mest bli mobbad för att jag kommer från NJ... ;) Inte vart där sen jag gick på lågstadiet, är väl dags att besöka igen snart. :p


*knapp*

Över 10 000 acres (vad det nu motsvarar?) som brinner eller har brunnit.. Men ändå knappt några bostadshus som ens skadats. Snacka om fantastiskt skickliga de är som jobbar med att få bukt på det som går at få bukt på...

Hittade den här rätt coola bilden från inatt...
Fire2_t607.jpg


Och den här är från vårt område, vi bor precis ur bild ner till höger
Springs-Fire-at-1027-am-PT-May-2-2013-ABC7-screen-grab+1.jpg


Branden nådde ner till Pacific Coast Highway och på minst något ställe där det gick så lyckades det även ta sig över och brinna på hav-sidan av vägen...
130503-springs-fire-jsw-704a.photoblog600.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp