Det BLÖDER!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

Blixtra

När äntligen bloandet efter förlossning börjar klinga av, så har de j*kla stygnen gått upp på två ställen :mad: !! Blev ju klippt för att de satte sugklocka. Jag kan inte se att det glipar, måste jag åka och kolla upp stygnen? På lördag är det tre veckor sedan fölning. Känner inte för att någon ska rota i mitt underliv just nu.
 
Sv: Det BLÖDER!!

De SKA gå upp/släppa nu (du har läkt för länge sedan) och det gör inget om det blöder lite. Bestämde ni något om hur de skulle tas bort?

Tror det är vanligt att man inte gör det utan att man liksom väntar på att de trillar loss av sig självt.

Men är såret läkt så kan du (eller kanske partnern) ta bort dem allihop!

Det rivs mindre vid påhälsning då :idea:
 
Sv: Det BLÖDER!!

Jag har fortfarande stygn kvar invändigt och för mig är det 5 veckor på fredag. Har lyckats pilla bort de utvändiga, men inuti är det svårare.
Hur länge kan de sitta?
Känns inte aktuellt med påhälsning än, så för den delen spelar det ingen roll, men det är ju rätt onödigt. Har efterkontroll 12/1.

Blödde också i etapper, när jag trodde det var på väg bort kom en ny våg och så fortsatte det... Nu är det mer flytning än blod.

Är det fler än jag som tycker det är/var jobbigt första gångerna? Blir ju en del mentala spärrar. Vet inte om det skulle göra direkt ont (men antagligen), men det känns ändå jätteläskigt efter att ha varit så söndertrasad...
När började ni......? (om man får fråga :angel: )



/Jossan
 
Sv: Det BLÖDER!!

Jag har iofs lite issues sen innan, men var det inte läskigt? :(
Kändes det som vanligt? (tänker sked i syltburk nu... :D )



/Jossan
 
Sv: Det BLÖDER!!

Tack för svaret :bow: !!

Det är en tråd som ska försvinna av sig självt, så jag har inte fått ngn. tid för borttagning av stygn. Varför blöder det från stygnen om det är läkt föresten?
 
Sv: Det BLÖDER!!

Är väl antagligen inte helt läkt? Dvs kanterna kanske har gått ihop, men det är inte fulläkt?
Jag har tänkt att stygnen försvinner av sig självt så småningom, men kanske att de kan störa mer än de hjälper när väl såret är (så gott som) läkt? Jag tyckte i alla fall att det stramade en del innan jag fick bort 2 stygn för nån vecka sen.
Så att be pojkvännen är nog en bra idé. Jag känner väl inte att det är så sexfrämjande att be min karl utföra intimkirurgi på mig just nu, men vem vet, det tycker kanske han... :p



/Jossan
 
Sv: Det BLÖDER!!

Du ser, den håller på att försvinna ;)

Det blöder sannolikt för att den växt fast lite och så dras ut liksom.

Det är enklast att klippa och pilla bort stygnen istället för att de ska självlossna lite i taget faktiskt.

Jossan - Sex kan man ha så fort såren läkt. Fast det är skönare om man tar bort stygnen först.. Och har man fortfarande avslag är kondom att rekommendera pga infektionsrisken.

Använd snorren som knipövningsobjekt så förenar du nytta med nöje. Jag tyckte sexet snarast var bättre än före graviditeten :idea:
 
Sv: Det BLÖDER!!

Jag väntade tills det "blodiga" avslaget slutat, sen kunde vi inte låta bli längre... Det kändes förvånansvärt "trångt" med tanke på vad som passerat där några veckor tidigare...:crazy: Och med en förstående karl som tog det i den takt jag ville så var det helt ok. Och som Silverkedjan sa så vete klåen om det inte är bättre nu än innan!

Jenny
 
Sv: Det BLÖDER!!

Silverkedjan skrev:
Jag tyckte sexet snarast var bättre än före graviditeten :idea:
Undrar om det har att göra med att man känner sig så "nära" varandra nu. Man har gått igenom något stort tillsammans, något väldigt kännslosamt. Jag tycker tom. att kramarna är mer kännslosamma och härliga nu än innan och då har vi redan varit tillsammans i tio år, och bott ihop nästan lika länge!
 
Sv: Det BLÖDER!!

Tja.

Med första barnet hade jag varit ihop med pappan i 17 år och vi hade överhuvudtaget inte sex efter bebin. Anledningen hade väl försvunnit, eller nåt :confused:

Med andra barnet var/är jag i en helt annan närmare/varmare relation och då är det som du beskriver ytterligare en oxytocinkick som liksom svetsar ihop ytterligare, myyysigt.

Det måste ju också bli lite mer intensivt i mening koncentrerat i tid med småbarn i huset. Man blir lite "partners in crime" med uppdraget att finns någon praktisk möjlighet till sex....

Bolibompa är ju liksom inte så långt :angel:
 
Sv: Det BLÖDER!!

Uh. Känner mig lite nedslagen av att läsa den här tråden. Min son är över nio månader, allt är läkt och snyggt och har så varit sen några veckor efter förlossningen, men jag är i stort sett helt ointresserad. Eller rättare sagt, jag kan tänka på det och känna mig lite småsugen, men när det kommer till kritan är jag som en istapp och hänger hellre tvätt eller nåt typ :crazy: . Kroppskontakt vill jag ha med min bebis och det räcker liksom (tycker tydligen min kropp i alla fall).

Jag ammar fortfarande mycket så vi får väl hoppas att det ger sig sedan - men jag vill ju amma läänge :confused: hur ska det gå?
 
Sv: Det BLÖDER!!

Hänger tvätt hellre :eek: ?? Tillhör vi samma art :confused:

Jag kan inte säga att jag märkt att amningen skulle påverka negativt. Har i dagarna slutat amma (inte för vaniljglöggens skull utan för att jag blivit ratad :( av min ett-åring) och känner ingen skillnad alls vad gäller lusten till sambon.

Vet du, jag tror att du ska fånga den där känslan av att du någonstans vill och tvinga dig till att komma igång. Det är nog mysigt när du väl börjat! Släpp kraven att det ska vara på ett visst sätt (eller städat först) och se det som ett uppdrag att tanka upp varann på närhet för att hålla kvar familjekänslan och bryta den onda cirkeln.

Motsatsen att liksom bara aliera sig med bebin kan vara förödande för relationen. :cry:
 
Sv: Det BLÖDER!!

Silverkedjan skrev:
Hänger tvätt hellre :eek: ?? Tillhör vi samma art :confused:
Ja nu behöver vi väl inte gnida salt i såren kanske... :crazy:

Jag är jätteledsen för detta, det är som en del av mig själv som saknas. Men dina råd är ju kloka, jag tänker själv att jag faktiskt måste ta och försöka lite mer, men det känns verkligen inte särskilt kul när man inte känner för det :cry:

Nåväl, nog om detta kanske, det var ju inte riktigt det tråden handlade om!
 
Sv: Det BLÖDER!!

Allvarligt, jag skulle hellre ha LITE städlust än bara myslust och TOTAL avsaknad av sånt där annat som folk verkar göra automatiskt och som gör att det ser städat ut :crazy:

Inte meningen att strö salt :o

Men jag har lämnat ett förhållande pga det gick för långt med avståndet mellan oss när det fysiska var borta.

Ju längre man har "uppehåll" ju svårare tror jag det är att hitta tillbaka till varann på riktigt. Då lär man sig att kanalisera sina närhetsbehov på andra sätt och det kan ligga för mycket sorg och gnaga för att man ska hitta det tillsammans igen, mkt lättare att få en nytändning med någon annan som inte är förknippad med olusten :cry:
 
Sv: Det BLÖDER!!

Silverkedjan:
MYCKET klokt skrivet (fick en tankeställare)!!! Tack!
:bow:


/Jossan
 
Sv: Det BLÖDER!!

Du är inte ensam.
En väninna till mig har känt exakt som dig och det är 18månader sedan hon fick barn.
Hon blir äcklad av att ha sex med sin partner.
Hon har försökt tvinga sig själv för att hitta tillbaka men det känns bara så fel.
Hon gosar och myser gärna men angående sex tar det tvärstopp.

Hon har nu gått i terapi ett par månader och förklaringen är tydligen att en del kvinnor (precis som män) efter att barnet kommit helt plötsligt ser sin partner ENBART som mamma/pappa och inte som älskare.

Sedan är det så att hon tänder på andra män så hon har väl börjat ge upp nu. Verkar som de kommer gå isär pga detta.


Jag tror precis som Silverkedjan nämnde. Man ska nog inte låta det gå för lång tid innan man aktivt försöker ta tag i det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 483
Senast: Cambrie
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 652
Senast: Snurrfian
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 442
Senast: Badger
·
Gravid - 1år Okej, dom som vet vem jag är får hålla detta för sig själva. Tack på förhand. Jag har, sedan sonen kom för snart 2 år sedan, gått på...
Svar
7
· Visningar
3 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Aggressiv/rädd hund
  • Bästa foder för fin päls
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp