Det blir inget föl!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
C

Cronis

Hon är inte dräktig. Det kommer inget föl i sommar. Ingen liten krabat som hoppar å skuttar över ängarna hemma.
Så tomt.
Så tråkigt.

Va på kliniken i torsdags å kollade, men det va tomt å tyst som i graven.

Så nu är det å ta nya tag tills nästa år.
Så himla trist, när vi köpt ett nytt sto. Men men.

Å andra sidan har vi ju ett helt år att välja hingst nu! :D

Sv: Det blir inget föl!

Trist när man sett fram emot en unge, men som du säger, börja fundera på nästa hingstval.

(Köpte ni inte henne dräktig?)

Nej, vi köpte henne som avelssto/promenadhäst.
Vi betckte henne själva. Men det gick åt pepparn.

Jag får fundera ut nån ny hingst. Men fa svårt. Å tråkigt. Blä.

du är tyvärr inte ensam, jag var på klinik igår, med bara en oehörd besvikelse att ta med hem, vi har kämpat hela sesongen en dräktighet sprack vid ca 20 dygn, och ändå tog det sig inte, men jag har nog inte ens en ny sesong att blicka frammåt mot, då mitt sto är till åren... Va gör man?!?!

/otroligt ledsen..

Va gör man?!?!
Jag hade provat med en hingst pa naturlig betackning. Jag betackte mitt sto den 13.e september forra aret. Jag tyckte inte att jag hade nagot att forlora. Daremot vagade jag inte vanta ett ar. Om hon inte hade tagit sig hade jag borjat tidigt i ar i stallet.

Veronika skrev:
Oki fbl var det ju iaf, så jag var inte helt fel ute :D

Nej, precis!

Men jag vet inte om jag vill betäcka med fbl. Det finns ju så mycket andra hingstar.
Och fina är dom med! :d

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
849
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 743
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 972

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • kattförsäkring

Hästrelaterat