Det blir ingen säng för honom natt!

Timsetim

Trådstartare
Nej, det blir det inte. Plutten är inlagt på sjukhus och ska stanna där över natten. De skulle ringa igen imorgon och förhoppningsvis får vi hem honom då. Usch så blödig man är när ens djur blir sjuka! Hur ska det bli sen när jag blir mamma?? De kunde inte säga exakt vad det var men min gissning är muskelinflammation.

/Timsetim

Sv: Det blir ingen säng för honom natt!

Oj vad tråkigt, hoppas allt går bra då.

hej jag vet hur du känner dig när man inte har sin hund hemma själv va min inne på djursjukhuset från torsdag till fredag. har fortfarande inte repat mig sen då.
var tråkigt men du får en tröstkram från mig och tyson

Tack för alla tröstande ord! :bow: Jag jobbar nu och pratade med min sambo som är hemma och han var helt nedstämd. Det blir extra tomt utan varken hund eller sambo hemma. Vi kom på oss själva med att prata som om han inte skulle komma tillbaka.... Lite tramsiga är vi allt.

Jag märker stor skillnad på hur jag och min sambo hanterar detta. Jag har hållt på med hästar hela livet och varit hos veterinär och på djursjukhus x antal gånger så jag har mer vana och "tänker djur" på ett annat sätt än vad min sambo gör. Detta är hans första egna hund och han blir lätt negativ och tror inte veterinären talar sanning osv. Men jag försöker peppa honom så mycket jag kan! :)

/Timsetim

Vad har hänt? Jag måste ha missat någon tråd??

Tippan skrev:
Vad har hänt? Jag måste ha missat någon tråd??
Nej, det är bara denna som är skriven så du har inte missat något. :)

Men det som har hänt är att han släpptes på drev i lördags vid 10.30 och kom aldrig tillbaka när han blev inkallad. Någon av passkyttarna hade sett honom driva ett djur ur såten. Så min sambo väntade. Men ingen hund kom tillbaka. Efter att ha pejlat hunden till samma område ett bra tag så misstänkte sambon att något hade hänt. Klockan 19.00 hittade de vovven 2.5 mil från där han blivit släppt. Han var då oskadd men så trött att han snubblat och ramlat när han skulle gå fram till husse. I söndags var han stel men pigg och hoppade och skuttade som vanligt. I går, måndag, var han stel på morgonen men blev sämre på kvällen, hoppade på tre ben. Vi bestämde att vi skulle åka in med honom idag om det inte blev någon förändring. Idag kunde han inte ens resa sig, inte med hjälp ens. :cry: Så vi körde in och de skrev in honom och skulle ta blodprover, röntga, ge dropp och smärtlindring. Veterinären kunde inte säga exakt vad det var men som sagt en kraftig muskelinflammation är vad jag gissar på iaf. Stackars plutten!

/Timsetim

Ah... Ja han kanske är väldans överansträngd... Hoppas att det bara går bra när han fått vila upp sig i ett par dagar!

Som ett bevis på att min hund är galen så ska jag berätta att hon en vinter lekte för sig själv en dag. Hon hade alltdå ingen annan hund eller leksaker eller så. Men vi var ute på landet och bara "var". Å hon lekte och sprang för sig själv allt vad hon orkade. Dagen efter så hade hon träningsvärk!!! :eek: Har ni någonsin stött på en hund med träningvärk som inte ens lekt med andra? Ja inte ens när andra hundar lekt med andra har jag varit med om det... Hon är aningens lugnare nu, men inte långt ifrån alltså ;) Å nu är hon gammal *jisses*

Nu är han hemma igen! Fortfarande MYCKET sliten och trött. När han kom hem så gick han en runda och la sig sen i sängen och har legat där sedan dess! Plutten! :love:

/Timsetim

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 767
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Pankreatit, sänka 100, anemi, noll blodplättar, inflammerad tarm. Snabb förklaring. Under påsken ringde hundvakten och sa att hunden...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
11 642
Senast: solrose00
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 137
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka