Sv: Det blev smalt
Sedan undrar jag lite hur du hade tänkt att jag skulle ha råd att driva Bukefalos om jag inte fick inte lite pengar på annonser. Jag har dessutom väldigt få annonser jämfört med andra större webbsidor. Annonserna skall inte förstöra sidorna, helt klart, dock måste de få synas, annars är det inte stor mening att ha dem där alls.
Men tack.
Behöver jag syrliga kommentarer som antyder att jag är dum i huvudet?
Jag tycker att det är skitjobbigt med annonser mitt i trådarna.
Är det okej att ha en åsikt och att uttrycka den i en tråd i den delen av Bukefalos som handlar om just Bukefalos?
Menar jag att Bukefalos ska vara helt fritt från annonser?
Jag har accepterat annonser på sidorna under hela den tid jag hängt här, just för att jag faktiskt BEGRIPER att det inte är många som har vare sig lust eller möjlighet att driva nåt sånt här helt ideellt.
Nu har det dykt upp en ny grej: Google-annonser mitt i trådarna.
Gunnar vill ha synpunkter på hur vi användare tycker att sidan fungerar.
Jag tycker att den fungerar sämre med den här typen av annonser.
Jag tar mig friheten att uttrycka detta, även om Gunnar kanske helst bara vill diskutera spaltbredder.
Att få uppmaningen att sluta vara här, Tjöta, är inte ett dugg kul.
Och om det funkade för mig att scrolla förbi annonserna eller ignorera dem med hjälp av "skygglappar" (?) så skulle det inte vara ett problem, eller hur?
Att raljera och göra billiga poänger på min uppriktiga känsla inför de här annonserna tycker jag är skittaskigt.
Trist att ingen vill diskutera google-adsens totala makt heller. Är det kul att skriva en tråd om sin skilsmässa och så mitt i diskussionen få en annonsbanner av typen "Går du i giftastankar? Kolla här!" kastad i nyllet? Eller diskutera ätstörningar ackompanjerad av bantningspiller?
Mitt förslag på lösningar:
Gå tillbaka till att inte ha annonser mitt i trådarna.
Undvik google-ads och välj annonsörer.
Är det helt orealistiskt? Går det inte alls att sköta annonseringen på det sättet längre?
Bukefalos är så jäkla stort. Det måste vara oerhört attraktivt för annonsörer? Kan man inte diktera villkoren själv då?