Det blev smalt

Sv: Det blev smalt

*knapp*

Måste säga att jag gillar de smalare inläggen :D Har inte haft problem med bredden innan men det blev ändå enklare med smalare inlägg, det "håller ihop" bättre på nåt sätt liksom.

Däremot gillar jag inte att jag får en sidoscroll tack vare reklamens bredd (jag antar att det är den som ställer till det iaf). Jag är allergisk mot sidoscrollar och dör av en allergisk reaktion när som helst nu. Snälla Gunnar, låt mig leva :angel:
Okej okej, det går att klicka bort menyn och slippa sidoscrollen, men då går man ju tillbaka till breda inlägg... Och blir utan den enormt smidiga menyn. Och tja, man kan inte annat än älska enkelheten i menyn så att behöva ta bort den hela tiden känns ju inte så kul. Menyfrånvaron är jag också allergisk mot så varesig menyn finns där eller inte så kommer jag dö om det inte fixas - jag vill inte dö! :p

kl

Jag tycker det här smalare formatet är mkt bättre, lättare att läsa de kortare raderna.
0014.gif

Det skulle se bättre ut om allt vore symmetriskt placerat; t.ex. menyn till vänster skulle kunna flyttas ned under den där vad-den-nu-heter ("kontrollpanel/Medlemslista/Nya Inlägg/Sök/snabblänkar/logga ut") i en sån hära ruta med vinröd ram och att den där vad-den-nu-heter ("kontrollpanel/Medlemslista/Nya Inlägg/Sök/snabblänkar/logga ut") flyttas till vänster. :angel:

Jag tror det blir bäst om reklamutrymmena ligger högst upp, går ner på högersidan och längst ner -samt att alla bukerutor som nu ligger på hö sida flyttas till vänster under snabbmenyn. *tipsa* :D

På det sättet blir reklamen mera separerad från själva buke. :idea:

Någon föreslog att reklambanners skulle ligga inne i trådarna i stället för på sidorna men det skulle jag verkligen störa mig på!! :mad:

*har asymmetrisk allergi* ;)

kl

Och jag tycker fortfarande att det är grötigt. Men, föredrar buke-materialet framför tjatiga totalt ointressanta annonser om jag nu måste acceptera fullt utbyttjande av kapaciteten på sidan.

KL

Tack vare Zebra upptäckte jag nyss att man kan bredda inläggen igen genom att helt enkelt klicka bort menyn och det är ju bra. Men skulle det inte gå att att fixa så att man kan välja att klicka bort högersidan också/i stället om man vill? Menyn är ju ändå ganska bra att ha till hands. Men så kan man ändå välja huruvida man vill ha smalt eller brett, rörigt eller mindre rörigt? Eller är det en dum idé?

Ja, nu börjar det bli jäkligt jobbigt även på Firefox.

Högerspalten i sig tycker jag inte stör direkt, men däremot det att det måste visas bilder ur bildgalleriet där. När man sitter på en långsam uppkoppling är det ganska irriterande när det nu blir mer segladdat att navigera i forumen.

Blir dötrött på att scrolla ned för att kunna se spalten. Det är lååångt ned nu. Bättre tidigare i dag.

Jag skall fundera på detta, även om bilderna faktiskt är ganska små.
Överlag är jag inte färdig med exakt hur jag skall få till detta på bästa sätt.
Men grundtanken att inte låta forumet bli extremt brett och att utnyttja utrymmet till höger på ett bättre sätt än tidigare.
Innehålls-spalten får ej heller bli för smal. Just nu är tanken att den inte skall bli smalare än 728 pixlar. Dvs samma bredd som Google-bannern som nu ligger överst på sidan och i botten av trådarna.

På exempelvis sid 3 i denna tråd så ligger allt till vänster och högerspalten är väldigt bred.

På denna sida 4 ser det helt ok ut med lästexten i mitten. Högersidan är dock utanför bild (scrolla går ju) delvis vilket inte gör något för mig. Jag upplever det som mer symmetriskt och därigenom bättre. Och jag slipper scrolla för att välja på menyn.

En kort, kort stund igår kväll någon gång fanns en liten ruta i högerspalten, där man kunde se om någon på ens vänlista var online. Det tycker jag var en jättebra funktion! Den får du gärna sätta tillbaka! :)

Jag som sitter med adblock ser bara "senaste radannonserna", "bildgalleri", "just nu i forumet" och "bukefalosbloggar" i högerspalten... Totalt ointressant för mig när jag sitter och läser i trådar.

Den smala ynkliga lilla yta som blev kvar till det jag faktiskt är här för- foruminläggen- är så liten att hjärnan går i strejk när man försöker läsa.

Röstar för markant smalare högerbanner- och ta bort alla bukerutorna där... Speciellt bildgalleriet stör mycket!

edit: när jag postat så var höger- och vänsterspalterna lika breda, det är mycket skönare att läsa nu, tack Gunnar! *hoppas att det fortsätter så även efter denna post...*

Jo, testar lite fram och tillbaka ;)

En sam som flera av er sagt är att innehålls-spalten blir så smal, att det blir nästan omöjligt att läsa.
Jag har förståelse för att det kan kännas ovant, men vad jag vet säger all forskning att det är lättare att läsa kortare rader. Det är därför tidningar har smala spalter i stället för att texten går över hela sidan. De flesta webbplatser har också och betydligt smalare kolumner än Bukefalos. Dessutom brukar bredden ofta vara fast så att det inte blir bredare även om man har en riktigt bred skärm.

Jag säger inte att jag skall göra forumet smalare, men jag har svårt att förstå att man kan tycka att 728 pixlar är jättesmalt.

Sedan är jag övertygad om att man bör kunna få bort en del av lässvårigheterna genom att kanske ändra lite färger och att det får gå några dagar så att ni vänjer er lite mer :)

Säg gärna emot och kom då gärna med bra argument. Jag lyssnar som alltid massor på er.

Vad förstår du inte? Det var två bilder i bredd i högerspalten och den var nästan lika bred som själva forumblocket.

Gaaah! Ändra inte färgerna! Du får ändra vad du vill, men snälla inte färgerna, man blir ju nästan tokig då. ;) ;) ;)
Men ett rosa Buke hade inte varit fel... :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Utanför mitt hus så vistas regelbundet en kattuggla. Och ingen som har en egen kattuggla behöver nånsin en väckarklocka! 😄 (Det enda...
Svar
0
· Visningar
1 063
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 497
Senast: Calmiche
·
Bukefalos Har försökt ignorera detta nu ett tag, men nej, det går inte längre. Denna reklamen (med olika innehåll, men från Kopp Verlag) kommer...
Svar
14
· Visningar
2 113
Senast: kem
·
Kropp & Själ Återigen behöver jag lite tips, kära 1177 Bukefalos. Jo, jag har fått problem med hörseln på vänster öra. Igen. Lite bakgrundsfakta...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 317
Senast: Snubbelfot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar