Det blev ingen Sven-Gregor utan en Dino.....

pippilotta

Trådstartare
Sv: Det blev ingen Sven-Gregor utan en Dino.....

Å så söt :laugh: Precis vad jag behövde se, en gullig liten valpis!

..nämen en sån raring, här sitter jag och väljer mellan en basett och en mops!

Gud så söt.:love:
Måste bara få fråga är de lika "korkade" som andra basset-sorter.:o Vi har ju en Petit Basset Griffon Vendéen och hon är otroligt korkad. Sambon har även haft en Basset Artesien och den var inte heller så smart. Både jag och sambon är helfrälsta i en Basset som brukar gå promenader här förbi, men vi har ju bestämt att det inte ska komma in fler "bassettar" i hemmet just pga att det är så "korkade" och så dels för att de är småhundar, men en Basset Hound är ju inte direkt någon småhund.

Gud så söt.:love:
Måste bara få fråga är de lika "korkade" som andra basset-sorter.:o Vi har ju en Petit Basset Griffon Vendéen och hon är otroligt korkad. Sambon har även haft en Basset Artesien och den var inte heller så smart. Både jag och sambon är helfrälsta i en Basset som brukar gå promenader här förbi, men vi har ju bestämt att det inte ska komma in fler "bassettar" i hemmet just pga att det är så "korkade" och så dels för att de är småhundar, men en Basset Hound är ju inte direkt någon småhund.

Beror ju på vad du menar med korkade......Visst envisa är dom ju, men det går att lära dom både konster odyl om man är envisare än vad dom är.

2 av mina tidigare Bassar kunde sitt, ligg, vacker tass, rulla runt, ligga död, stanna m.m.m.m och gå lösa utan problem.

Den jag har nu förutom Dino han är en basset som bara "är", har honom ofta lös när vi är ute och går och han går inte många meter ifrån mig, en riktig "mammegris är han. :D

Klart att du/ ni ska ha en Basset Hound också :angel:

Nej, Hounden är ingen liten hund, Dino väger nu 6 kg, och min andra väger 32 kg.

Beror ju på vad du menar med korkade......Visst envisa är dom ju, men det går att lära dom både konster odyl om man är envisare än vad dom är.

2 av mina tidigare Bassar kunde sitt, ligg, vacker tass, rulla runt, ligga död, stanna m.m.m.m och gå lösa utan problem.

Den jag har nu förutom Dino han är en basset som bara "är", har honom ofta lös när vi är ute och går och han går inte många meter ifrån mig, en riktig "mammegris är han. :D

Klart att du/ ni ska ha en Basset Hound också :angel:

Nej, Hounden är ingen liten hund, Dino väger nu 6 kg, och min andra väger 32 kg.

Vad jag menar med korkad är att det tar ett tag innan hon fattar. Säger man hit, så kan det ibland gå fler minuter innan hon kommer, fast hon står och tittar på en. Ett annat ex är att hon kan säga till att hon behöver gå ut, går sedan ut och står och tittar upp i himlen en kvart med öppen mun, precis som hon tänker: Vad var det jag skulle? kallar man då in henne så kommer hon precis på när hon kommer in att hon skulle ju kissa, så är det akut ut. Ett problem var att få henne rumsren också, tog ca 1 år och hon kan fortfarande ibland komma utifrån och direkt in och kissa på golvet. Svärföräldrarna som föder upp Petiter brukar ringa när de har valpar och fråga om jag inte ska ha en till och de vet svaret varje gång.:D

32 kg väger (66 cm hög) min jämte också och han är stor för att vara jämte. Är det en tik eller hane som väger 32 kg, för jag antar att storleken/tyngden skiljer något mellan könen. Hur höga brukar en Basset Hound vara?

Vad jag menar med korkad är att det tar ett tag innan hon fattar. Säger man hit, så kan det ibland gå fler minuter innan hon kommer, fast hon står och tittar på en. Ett annat ex är att hon kan säga till att hon behöver gå ut, går sedan ut och står och tittar upp i himlen en kvart med öppen mun, precis som hon tänker: Vad var det jag skulle? kallar man då in henne så kommer hon precis på när hon kommer in att hon skulle ju kissa, så är det akut ut. Ett problem var att få henne rumsren också, tog ca 1 år och hon kan fortfarande ibland komma utifrån och direkt in och kissa på golvet. Svärföräldrarna som föder upp Petiter brukar ringa när de har valpar och fråga om jag inte ska ha en till och de vet svaret varje gång.

Nja, riktigt så korkade är dom inte. men det är väl individuellt antar jag , ingen av mina bassar har varit sådana.

Basset är svåra att få rumsrena , men man får ta det onda med det goda :angel:

32 kg väger (66 cm hög) min jämte också och han är stor för att vara jämte. Är det en tik eller hane som väger 32 kg, för jag antar att storleken/tyngden skiljer något mellan könen. Hur höga brukar en Basset Hound vara?

Det är en hane, fast även tikar kan ligga på den vikten, men då är det stora tikar.

Storlek och vikt varierar ju rätt bra på Basset Hound.
Mankhöjden är max 38 cm , men dom flesta är lägre.

Själv tycker jag bäst om dom som är lite stramare och har markfrigång , för det är ju trots allt en spårhund som skall kunna röra sig i skog och mark.

Men hallå - det borde vara FÖRBJUDET att vara så söt!:love:

Underbara Dino har sovit hela natten utan att göra något inne och utan ett knyst:D

Lite bilder från gårdagen:

Tur att man har en kompis när man blir trött.
http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=Bild024.jpg

Lite bus med handduken emellanåt är inte dumt
http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=Bild019-1.jpg

Sedan sover man en stund efter maten.
http://s26.photobucket.com/albums/c144/Fernstrom77/?action=view&current=Bild.jpg

Liknande trådar

Avel Sitter och spånar och grubblar över vårens betäckning, trots att det är långt kvar. Har ett fullblodssto som lämnat två fina...
Svar
6
· Visningar
3 884
Senast: pastejja
·
Övr. Hund Jag är jätteallergisk just nu så jag försöker hitta nya sätt att roa hundarna inomhus. Det känns lite fel att be dem att städa efter...
Svar
7
· Visningar
1 094
Senast: buschiq
·
Övr. Katt ....växer så det knakar om honom.....han som bara vägde lite över 800 gr när jag fick hem honom då var han ca 10-12 veckor . Nu är...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: Heulwen
·
Övr. Katt Lille Thure som flyttade in hos mig den 21 Augusti och då vägde endast 865 gr, växer så det knakar;) Han ligger nu på en vikt av...
Svar
1
· Visningar
1 117
Senast: Sastra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka