Alltså han är såååå söt och såg väldigt fin ut. @the_connemara rider inte alls så dåligt som hon utger sig för att rida.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Alltså han är såååå söt och såg väldigt fin ut. @the_connemara rider inte alls så dåligt som hon utger sig för att rida.
Trevligt!
Själv var jag och hälsade på Långa Hästen igår, och fick se honom jobba på vattenbandet. Ett halvtimmespass om dagen, nästan alla dagar, i rask skritt blir det. Han skyddar fortfarande vänster bak litegrann när vattnet kommer till, men han är mycket rakare när han går på bandet utan vatten, så det märks skillnad på de här två veckorna. På två veckor till hoppas jag det hinner bli ännu bättre. Och sen hoppas jag kunna åka till det något närmare stället (40 minuter bort) någon gång varje/varannan vecka och öva, nu när han vet hur vattenband funkar.
Jag vet inte vad det kostar per gång. Nu hivade jag iväg hela hästen på spa i en månad för att han skulle komma igång och det skulle hända något, och det kostar 290 + moms per dag - och då blir han tränad sex dagar av sju. Enstaka gånger får jag undersöka sen, tänkte jag; så här långt räcker det med att jag vet att det finns ett ställe tillräckligt nära.Funderar också på vattenband. Hur funkar det rent praktiskt? Alltså att använda enstaka gånger? Vad kostar det/gång?
Löberöd har kan fråga där när vi ska ditFunderar också på vattenband. Hur funkar det rent praktiskt? Alltså att använda enstaka gånger? Vad kostar det/gång?
Löberöd har kan fråga där när vi ska dit
I'm back
Hästis var idag hos osteopaten som jag inbillar mig @fio nämnt. Vet som rekommenderade tidigare så jag har haft denna tiden bokad ett bra tag. Djuret fick sitt korsben typ fixat (tillrättalagt?) o shockvågor där uppe samt ett litet stretch o massageprogram o en hink typ boswellia.
Värre är att vi ska på åb om 2 veckor. Alltså jag tror inte det finns ngn tid närmre än att köra till Kungsbacka. Det är typ aslångt. Dilemma. Betydligt längre än vet o dit har vi 18 mil enkel resa. Och jag går in i en period m väldigt dålig möjlighet att ta ledigt på jobbet. O har redan förbrukat väldigt många dagar till hästen med mina snälla chefers förtroende samt all extra tid. Hmm.
Nåja. Trots att det var typ jättedyrt och typ då.väldogt krångligt m tider o avstånd så kändes det väldigt logiskt. Jag fick bara berätta att det var höger bak som strulat 2 år o senast hade Spångfors ULat hela benet utan o hitta ngt men ändå satte han alla problem/symptom som övriga hittat/känts under ryttare direkt. Kändes liksom vettigt.
Tiger har alltså typ haft (jag valde de enkla förklaringarna ) ischias i sitt stackars högerben.
Jag själv har haft problem i samma område och om stackarn haft hälften så problematiskt som jag hade de 2 veckorna innan jag blev fixad av sjukgymnasten så tycker jag väldigt, väldigt synd om honom.... mest troligt har han ju haft asmkt mer problem väldigt länge o därför inte velat använda benet även de perioder det varit "friskt" map korsband o leder.
Stefan? Han är överlägset bäst!
Stefan? Han är överlägset bäst!
Trist och elände. Hoppas det blir bättre med mer jobbande och att ni är igång på riktigt snart!Nog för att det är kul ATT vi får sätta igång, men själva igångsättningen mindre rolig.