Jag har varit väldigt skonad från skador i 6 år, så kände väl de högre makterna att det var min tur nu..
Hoppningen har ju varit ett gissel för oss iår, speciellt banhoppningen. Från att ena veckan ha hoppat suuper på allt till att nästa vecka gå helt pannkaka
Då jag har väldigt dåligt självförtroende i hoppningen så har jag trott att det är boven i dramat, då hästen kollades och var ua av både veterinär och equiterapeut i juli (ömmade liite i ryggmusklerna hos et men det lasrades och sadel byttes ut, var helt ua hos veterinär sen)
Men så sista tävlingen vi gjorde vart ju heelt katastrof. Vi vägrade ut oss på tredje hindret i hoppmomentet
Då bestämde jag mig för att låta en riktigt duktig hoppryttare få prova att hoppa henne. När hon red henne gick det super i början av passet, för att sen börja stoppa när hinderna åkte upp ett par hål..
Så dagen efter ringde jag syskonen Ohlsson i Ängelholm, fick tid på tisdagen (detta var på fredagen), så skönt att få tid så snabbt!
Så blev det tisdag och klinikbesök. Efter böjning av alla 4, longering, blodprov och röntgen konstaterades kotledsinflammation i bf och vb. Så hon sprutades i lederna, fick tuppkam i blodet och ordinerades boxvila i tre dagar och liten hage fem dagar.. Tjena
Gick Cherry inte alls med på, så det fick bli liten hage med kompisarna i 8 dagar, sen ut i stor hage och vila fram till återbesöket som var i onsdags.
Jag hade nästan ställt mig in på att det skulle bli en behandling till i lederna, men det slapp vi!
Det var såpass stor förbättring att det "bara" blev en spruta till i blodet och en låångsam igångsättning
Jag har fått en jättetydlig plan av Barbro så det känns jättebra! Så idag blir första skritturen på tre veckor
Jag fick även ordinerat att ge Equitop Gomex i fodret.. Lättare sagt än gjort! Hon vägrar äta det
det kanske är någon här som har tips på hur man får i hästen det?