Det är gjort och jag är ensam och rädd

Jag sövdes i morse och prover togs. Nu är jag hemma igen. Ensam. Fick lugnande av något slag innan jag vaknade. Tog oxascand på hemvägen och kompletterade sedan med alimemazin. Men det här är kämpigt.

Försöker se positivt på det hela men det är svårt att bara sparka ut ångesten.

Är det vanligt med lukthallisar efter en sövning? Jag känner lukten av den där gasen jag fick andas in, lite då och då. Men den finns ju inte här.
Om jag hobbypsykologar tänker jag att det är din hjärna som verkligen bearbetar saker nu. Jag själv brukar känna lukten av tandläkaren flera timmar, ibland även dagen efter, för att jag är på så högspänn när jag är där :)

Är det vanligt med lukthallisar efter en sövning? Jag känner lukten av den där gasen jag fick andas in, lite då och då. Men den finns ju inte här.

Jag tror att det är vanligt att doftminnet spelar oss ett spratt. Själv har jag oerhört svårt för bla "sjukhusdoft" (i brist på bättre uttryck) och det kan ta något dygn innan det försvinner helt för mig. Lukten kan liksom komma helt plötsligt under några minuter för att sedan avta och sedan komma tillbaka senare igen. Inget farligt och det går över även om det i stunden känns jobbigt.

Jag sövdes i morse och prover togs. Nu är jag hemma igen. Ensam. Fick lugnande av något slag innan jag vaknade. Tog oxascand på hemvägen och kompletterade sedan med alimemazin. Men det här är kämpigt.

Heja dig! 👏 Hoppas proverna visar något behandlingsbart ang tröttheten etc.

Försöker se positivt på det hela men det är svårt att bara sparka ut ångesten

Det känns lite bättre nu. Tror jag. Jag har klarat av att gå på toa och jag har precis ätit pastasallad.

Tur att vädret är ok så jag kan sitta på trappen.

Jag fick en kopia på arbetsförmågeutredningen igår. Där nämndes att sömnapne också kan vara en orsak till min trötthet. Så skulle provsvaren visa ok på allt så får man väl kolla på det.

Jag fattar att du fortfarande har mycket att brottas med men så himla skönt att provtagningen är gjord iallafall.
Heja dig, bra gjort!

Heja dig! Snyggt gjort.

Hoppas verkligen provsvaren ger värdefull information om hur du kan få må bättre.

Det är okej att må skakigt nu efter en så stor utmaning av dina gränser. Tänk snälla tankar om och till dig själv nu så mycket du bara kan!

Men ÅH - DU GJORDE DET!!!!! Jag är SÅ imponerad nu!!! Jäkligt bra gjort, @Wille !!!!!

Om lukter: när jag simmat IM Kalmar kände jag lukten av sunkigt hav i näsan i säkert två veckor efteråt. Det var jättejobbigt. Vet inte om det var på riktigt eller bara nåt som dröjde kvar, då jag varit så sjösjuk och eländig och avskydde lukten....

Underbart, braaaaa! Skönt att du gjort det, du är ju grym! ❤️. Försök slappna av nu att det är avklarat och känner du av ångest ännu, försök att inte göda den med näring utan mota bort istället. Sagt det förr säger igen; vet att det är lätt att skriva men det är så och det tog mig tid att komma dit ❤️.

Äntligen, bara att hoppas det visar nåt så du iom det kan få hjälp och iom det orka /kunna tackla dina besvär med mer ork.

Vad härligt att läsa. Du tog dig dit, du gjorde det och du har fått i dig lunch.
Hoppas resten av dagen varit ok.

Sist jag fick ångestdämpande på sjukhuset sov jag flera timmar när jag kommit hem.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 197
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu skriver jag som det är. Jag behöver input och jag vill/kan inte berätta detta för någon i min närhet. En triggervarning kanske är på...
Svar
7
· Visningar
1 052
Senast: soom
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
15 024
Senast: Sasse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 895
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama