Destino II avkommor!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Mannan
  • Startdatum Startdatum
M

Mannan

Hej alla ni som har avkommor efter P.R.E hingsten Destino II. Släng in era bilder :) Vad vet ni om denna hingst?

Har en liten 06a efter honom men vet inte mycket om honom samt vad han ger för avkommor. Kanske ni även har bilder på Destino?

Mvh Angelica

Min andalusier kille Manolito:

Manolitojuli-06.jpg
[/IMG]
Manolitojuli-062.jpg
[/IMG]
Manolitojuli-06-1.jpg
[/IMG]
Mannannov-07.jpg
[/IMG]
Mannandec-072.jpg
[/IMG]

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Destino II avkommor!

Nämen oj! Ber så hemskt mycket om ursäkt för stora bilder :o

Vilken fin färg din häst har! Vad är mamman för någon?

Angående Destino II - denna sida antar jag att du har sett; http://web.telia.com/~u47204838/svhorses/destino.html?

Har sett honom live ett par gånger och jag gillar honom! Det var dock några år sedan jag såg honom sist. Han kommer från samma stuteri (Caballos Españoles) och är nära besläktad med bl.a. hästarna på denna sida; http://www.kilimanjaroranch.com. Hans avkommor har jag dålig koll på, men leta lite på http://www.swedishprehorses.se så hittar du säkert ett par stycken på bild.

Jo de sidorna har jag sett.
Fann hans halvsyskon, hans far och en helbror på Kilimanjaro. Gått igenom swedishprehorses.se men finner bara två avkommor. Vet inte alls hur många avkommor han har här i sverige.

Min unghästs mor är spansk. Hans mormor har inga papper så han är rätt och slätt andalusier, spansk häst :)

Tack så mycket för hjälpen :)

Ingen mer där ute som vet något?

Senast ändrad av en moderator:

Jag tror inte att Destino har så hemskt många avkommor. Tror att du hittat de flesta.

Destino är inte mycket använd i aveln. Tycker själv att det verkar vara en riktigt snygg grabb (dock med humör av vad jag hört) men har inte sett honom live. Dock köpte jag min hingst av Destinos ägare. Enligt henne har han bara betäckt några ston och aldrig gått som avelshingst sådär officiellt.

Verkar inte som han fått många avkommor nej.
Var inne på spanska stamboken och fann där tre avkommor. Har även sett en fölunge på swedishprehorses.se ,tror jag det var, född 07 så det är väl fyra som jag vet om, samt min då.

Hej....

Jag har en avkomma efter Destino II.
Mamman är en Lipizzaner och pappan Destino.
Hon föddes 2005. Försökte även betäcka stoet med Destino 2005 igen, men det tog sig inte.
Att Destino har humör det vet jag. Har sett Destino riden ett flertal tillfällen och det jag fastnade för var hans stora, fina gång. (när han är lugn, o inte spänd:) )
Min tjej har oxå humör, fast det har hon nog fått från sin mor.....:crazy:
Ska så smått börja inridningen nu i vår, men eftersom hon inte är färdigväxt på långa vägar, har jag inte så bråttom.
Håller gärna kontakten...

Jana

Å vad kul, hade nästan tappat hoppet av att finna någon som hade en avkomma efter honom. :)

Min kille har faktiskt inget större humör. Väldigt trevlig måste jag säga så kanske jag har haft lite tur då. Hans mor är väldigt lugn så har väl fått det därifrån.
Har bara sett ett par bilder av honom, men endast under ryttare och sett vad som skrivits, och han verkar ju vara en väldigt fin häst. Sett hans pappa och syskon på bild också och de var väldigt fina de med.

Har du någon bild på din unghäst? Vad har ni för ambitioner för framtiden? Vart finns ni?

Ska vid något tillfälle kanske åka och kolla på några avkommor i framtiden här. Blir spännande och se vad det blir för något :)

Ha det bäst

mvh Angelica

Ingen som har bild på Destino som de skulle vilja dela med sig av? Utan ryttare?

Jeg kjenner ikke så godt til Destino, men har sett mange av hans søsken og hans far på stutteriet i Spania. Destino’s helbror Hostelereo er også en mycket mycket flott hingst.
Ca 1.65 m høy, og med mycket goda gangarter. En spenst og elastitet som jeg sjelden ser :laugh:

Destinos pappa, Notario, gir avkommer med mycket klass. De har temperament, men er absolut inte dumma. De har bare det der "lilla ekstra" som gjerne behövs til hästar som går på högt nivå :laugh:

Jeg satt meg opp på Notario en gang for å prova en sadel. Det var inte mange minuter jeg satt på honom, men det var en fantastisk kjensla!! :love: Han var en fantastisk hingst, som tyvärr er död nu :cry:

Min egen unghingst, Estupendo, har samme morlinje som Destino. Estupendos mamma, er Destinos mormor :laugh:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
393
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 676
Senast: lilsan
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
757
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 351
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka