Dessa ständiga blackouter

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag har jag varit iväg och hoppat lite bana på ridskolan igen, först en clear round och sedan en klass till med bedömning fel+tid+stil.

Jag var i stallet i god tid och hann med att rykta hästen ordentligt. Precis som förra gången var det framridning utomhus på vägen men nu var väglaget så pass bra att det gick att trava.

Jag startade först och precis som förra gången fick vi hoppa fram på ett par hinder i ridhuset före start. Hästen kändes fin och när jag fått igång galoppen bra så var hon med på noterna. Det var i princip bara att gasa och styra och sedan ta med sig rosetten ut.

Inför andra klassen blev det en annan bana. Jag vet inte hur tidigt de satte upp banskissen till den men den satt inte på tavlan när jag tittade där tidigt på morgonen och det var inte så många startande i första klassen heller så den kan inte ha kommit upp i så god tid.

Så det blev till att stirra på skissen i ett par minuter på väg in i ridhuset och sedan hann jag gå banan en gång. Därefter ropades det ut att första start skulle vara om 5 minuter och jag startade först även i den här klassen. Shit pommes frites liksom. Det var bara att hämta hästen, sitta upp och rida. Jag kände redan på väg in att jag inte kom ihåg banan och mycket riktigt tappade jag bort mig på hinder 5. Jag red förbi den och tog sedan nummer 6 och sen var jag ute ur leken.

Det tycks ju liksom ha blivit en vana för mig att glömma bort banan och det är så irriterande. Jag hade ett riktigt fint flyt i ridningen ända tills hjärnan gick i strejk. Besvikelsen över den glömda banan tog liksom udden av glädjen över den felfria rundan.

Suck, nästa gång kanske det funkar bättre...?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: Rosett
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag gjorde recap av mitt kärleksliv här i dagboken för ett tag sen utelämnade jag såklart en massa personer som av en eller annan...
Svar
0
· Visningar
637
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För drygt 10 år sedan plöjde jag böcker om hälsa och framförallt hormonell hälsa, och läste boken “Kaos i kvinnohjärnan” för första...
Svar
8
· Visningar
975
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 400

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka