Dessa rosetter/band i svansen?

Sv: Dessa rosetter/band i svansen?

bara sett rött barnd faktist... men e inte så erfaren "tävlare" heller...;)

Ja, jag har också bara sett rött, men jag har för mig att det finns fler färger!

För visst har man väl band även på hästar som stegrar osv?

Under mina snart 24 år som jag levt, och under 19 år som aktiv hästmänniska har jag varken sett eller hört nått annat än röttband/rosett i svansen.

Verkar ju fånigt att ha en massa olika färger om ändå ingen vet vad de betyder! Har själv bara sett rött och det betyder väl ung "Se upp!" Så den färgen kan ju räcka.

Sen är det väl lite så att det går inflation i att ha röd rosett, typ "jag vill faktiskt inte att nån ska gå så nära min häst" och så slänger man dit en röd rosett.

Blått=hingst? Jag trodde vitt=hingst.. Men jag håller med dom andra.. Rött räcker... Men varför igentligen? Inte ska man rida så nära någon okänd häst att den har en chans att träffa en om den skulle vilja..

Jag har bara hösr rött fast jag skulle mkt väl kunna tänka mej att det finns fler även om inte så många har koll på det . Min häst sparkar andra hästar om han får chansen o d är hemskt besvärligt! om alla tänkte om du Muddson skulle det inte vara något problem o åka o tävla elr träna i samma ridhus som nån annan , nu måste jag ta ansvar för att hålla mej så långt bort från alla andra som möjligt!

Stämmer med rött o blått... finns grön oxå, betyder nybörjare.

Jag stör mig väldigt mycket på om någon rider på mig & ponnyn jag rider, I sommar ska jag börja tävla lite smått (Clear round, eftersom att jag gått över åldersgränsen för B-ponny) Stoet jag rider markerar tydligt att hon inte vill ha okända hästar nära rumpan genom att stryka öronen bakåt, smätta med svanset och ibland hota med bakbenen. etc. Men hon har aldrig sparkat! Ska man rida med Röd rosett om ponnyn beter sig så, även på Clear round?

Gör det så slipper du massa hästar i rumpan!

Tigertofflan skrev:
Ja, jag har också bara sett rött, men jag har för mig att det finns fler färger!

För visst har man väl band även på hästar som stegrar osv?

jaha? hade absolut ingrn aning om det, har bara sett hästar med röd rosett i svansen och då e jag endå väldigt mkt ute på både ponny och stor häst tävlingar :)

Jag har stooort rött band i svansen på min för han är agressiv. Det hjälper inte mkt.

Jasså, här får man lära sig! :) Det är väl dags att sprida informationen nu då!:D

Vem är det som kommit på att man ska ha rosetter i svansen för övrigt? Någon som vet?

vet int eom det är orginalursprunget....
men i England red man mycket jakt (och gör fortfarande). I ett stort jaktfält var rosetterna lätta att se för övriga deltagare.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: Brynja
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
548
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka