Dessa rosetter/band i svansen?

Sv: Dessa rosetter/band i svansen?

Asch, jag hade fel. :D Okej, rosa rosett.

Jag har då hört:
Rött = Sparkas
Vitt = Hingst

Och det är så jag har använt dem om jag har använt dem.

Cronis skrev:
Under mina snart 24 år som jag levt, och under 19 år som aktiv hästmänniska har jag varken sett eller hört nått annat än röttband/rosett i svansen.

Håller med precis har tävlat under låång tid men aldrig sett något annat än rött band.

normalt sett är det ganska tight mellan hästarna på framhoppningarna. Det är några få ryttare som rider o hoppar intensivt under tidspress. och finns där en häst som gärna "fläker upp" baken och kickar så vet man att DEN måste man hålla en väldigt bra marginal till. Det är svårt att inte rida nära någon på framhoppningar...

Personligen tycker jag det är jättebra med röda band. Då vet man vad som gäller. Och ryttaren på hästen har gjort vad hon har kunnat för att varna. Sedan kan jag även bli galen på det här.... har råkat ut för ett par "rödaband"-hästar som varit helt tosiga och dansat hela ridhuset runt och kickat åt allt o alla. och det har varit rena turen att inte någon annan blivit skadad - i sådana här falla kan man ju fråga sig vad de gör ute på tävlingsbanorna! grrr...:devil:

Tigertofflan skrev:
Vad står de för?

Jag tror mig veta att...
Rött = Sparkas
Blått = Hingst

Rätt? De andra färgerna?

rött band är sparkas, bits, otrevlig m.m, håll dig på avståndbandet. jag har aldrig sett en hingst med ett blått band i svansen. de hingstar jag har tävlat har inte heller haft det.

Liknande trådar

Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
476
Senast: MiniLi
·
Tävling Jag vet inte om denna borde ligga här eller på Allmänt, men tänker att hästmänniskor borde hitta hit. På våra klubbtävlingar och 1*...
2
Svar
22
· Visningar
2 279
Senast: Murray
·
Hästmänniskan Har börjat ridskola för nybörjare (ingen erfarenhet) och gått 3 tillfällen, överväger att sluta då jag inte känner mig välkommen. Första...
2
Svar
20
· Visningar
2 429
Senast: Brynja
·
Mat Hej, jag hoppas detta ligger under rätt rubrik (mat). :) Varje år har min familj tävling kring jul om vem som gör den godaste...
Svar
19
· Visningar
548
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka