dessa eviga frågor om SIDEPULL

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Mifellen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 962
M

Mifellen

Jag funderar på att prova bettlöst på mitt varmblodssto. Har provridit en kort stund på hackamore och det svarade hon väldigt bra på. Men SIDEPULL, kan man rida som "vanligt" eller är det någon speciell teknik? Nån som vet vart man kan köpa billiga sidepull, jag menar ifall det inte skulle funka är det ju inte så kul om man har lagt ut en halv förmögenhet...
Har redan sökt men har inte hittat de svar jag letade efter så klaga inte på mig!

tacksam för svar

Sv: dessa eviga frågor om SIDEPULL

Du kan göra ett eget, men det är väl inte sådär jättesuper, men bra att testa på.
Ta ett vanligt träns, plocka bort bett och nosgrimma och sätt dit remontnosgrimma.
Fäst tyglarna i ringarna i nosgrimman. Klart.

sidepull med rep skaver lätt.. även fast jag rider med långa tyglar..

finns väl ett billigt sidepull på hööks med lädergrej på nosen?
typ 200 kr?

Jag rider medryttarpållen på Hööks billiga sidepull emellanåt, och det fungerar i stort sett som med ett vanligt tränsbett. Den enda skillnaden jag har märkt är att det är något svårare att få igenom ställning på sidepullet.
Hööks sidepull är för övrigt helt OK enligt mig. Givetvis ingen superkvalitet på lädret, men det fungerar som det ska och är ganska milt iom att det har en bred lädernosdel. Jag har dessutom satt ett nosludd på mitt för att ytterligare motverka skav.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen ett underbart jobb, trivs jättebra! Och det är så fantastiskt SKÖNT att ha ett jobb där man trivs! Jag har provat...
Svar
0
· Visningar
1 166
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 538
Senast: cassiopeja
·
H
Hästmänniskan Jag har inte ens varit inloggad på buke på evigheter, men idag blev jag så irriterad att jag bara måste få gnälla av mig i en tråd och... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 029
Senast: Mela94
·
Träning Suck.. Nu vet jag inte vad jag ska göra längre. Min syster har en fin tävlingsponny som hon tävlar rätt höga klasser på. Denna ponny...
Svar
14
· Visningar
2 303
Senast: Fia-Lina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka