Dessa blandisar :(

Sv: Dessa blandisar :(

Den senare finns här där jag bor. (För jag hoppas innerligt att det är den enda).
De säger att det är en tjuvparning. Hur tiken kom till vet jag inte.
Men det verkar inte vara någon som helst insikt att hoppas på. Jag går undan och biter mig i tungan, eftersom jag inte direkt känner de som har valparna. (Mer än man känner i stort sett alla här då. :p )
 
Senast ändrad:
Sv: Dessa blandisar :(

Jo, de var på jämtlandssidan.

Jo men jag undrar ändå jag. Det verkar som att "tjuvparning" är något lätt att skylla på.
Nu kom ju visserligen min till av den anledningen men där var det iaf. samma ras. Men att folk är så oansvariga och inte tänker på konsekvenserna som kan bli av rasblandandet :(
 
Sv: Dessa blandisar :(

Framförallt det här med procentsatserna tycker jag är "intressant".
Antingen är det 50/50 i första led, allt annat är pyttipanna.
 
Sv: Dessa blandisar :(

Jag har haft en med 8 raser i , så ut som en hovawart ....tog han som ompl som 2,5 åring av uppfödaren då han o hans far började mucka med varandra ....kanonhund :love:
 
Sv: Dessa blandisar :(

Alla vet väl att om man har en pappa som är schäfer och en mamma som är Pyréener och hennes mamma är pyrre och pappan Samojed och Mastiff så slår ju alla raser jämnt ut.
Då blir de ju 50% schäfer och 25% pyrre och 12,5% vardera av samojed och mastiff. Dom har ju räknat ut det så att dom får exakt lika av alla raser för bästa blandning ;)

(Obs, ironi, exempel och ev. felräkningar får ni hantera) :p
 
Sv: Dessa blandisar :(

Den sista blandningen tror jag att jag såg på avstånd i helgen (har stuga i Jämtland) det kan ju inte finnas sååå himla många som råkar göra den?! (Hoppas jag..) OM det va dessa hundar så ligger husen med 50meters mellanrum, jämten stod i hundgård när vi va där och tiken knatade runt lite som den ville.
Vart såg du annonsen?
 
Sv: Dessa blandisar :(

Den värsta korsningen jag sett någonsin var mellan Tysk jaktterrier/laika (Tiken) och staffe/rottweiler(Hanen), såg annonsen på blocket för ett par år sedan som "valpar väntas". Dock när jag ringde på annonsen av ren nyfikenhet, visade det sig att det bara blev två valpar och dom var dödfödda. Tur tänker jag..
 
Sv: Dessa blandisar :(

Nu hittade jag den :) Måste vara samma valpar som jag såg på håll. Så många sådana blandningar kan inte finnas i Gäddede, det är ju inte direkt någon metropol:D
 
Sv: Dessa blandisar :(

OT

Ha ha, vi kanske sågs i helgen utan att veta då! :D
Är du någon med bofast anknytning lär vi väl veta om varandra. Det är ju som du sa ingen metropol, men ändå stöter man konstant på folk som varit där.
 
Sv: Dessa blandisar :(

Vi har ingen släkt eller så där, vi har bara stuga:) Men det är möjligt att vi träffades nere på byn!
 
Sv: Dessa blandisar :(

Du kan ju kolla efter hon som har eurasiern Ludvig och jobbar på Gränsbua.
Nu ska jag sluta trådkapa, förlåt! :o
 
Sv: Dessa blandisar :(

Själv har jag sett en amstaff/kinesisk nakenhund.
Och ägaren hade skrivit att hunden var redo för avel.
Såg du som en naken staffe med lite fjun här o var.
 
Sv: Dessa blandisar :(

Alla vet väl att om man har en pappa som är schäfer och en mamma som är Pyréener och hennes mamma är pyrre och pappan Samojed och Mastiff så slår ju alla raser jämnt ut.
Då blir de ju 50% schäfer och 25% pyrre och 12,5% vardera av samojed och mastiff. Dom har ju räknat ut det så att dom får exakt lika av alla raser för bästa blandning ;)

(Obs, ironi, exempel och ev. felräkningar får ni hantera) :p

Såååå äreju! :p
 
Sv: Dessa blandisar :(

Fick precis reda på en blandning av visserligen bara 2 raser men som sannerligen kommer kräva sin förare: BC/Kooikerhondje :nailbiting: herregud vilken kvicksilverblandning! Slår det slint i skallen på en av dem när de är vuxna vill jag inte vara i närheten :crazy:

(och såhär i vårtider när varenda kotte skaffar valp är jag visst desperat som ens tänkte tanken att ev pröva ovan nämnda blandning :banghead: )
 
Sv: Dessa blandisar :(

Den blandningen var ABSOLUT inget för mig :nailbiting: , egentligen i ärlighetens namn är varken BC eller kooiker (?) något för mig.
Men jösses vilken söt hund kooikarna är! :love:

Jag håller mig till att vara "moster" åt syrrans BC:ar jag.
Kan hon gosa och mata mina barn med godis så kan jag göra detsamma med hennes ;)


Och om vi talar om konstiga blandningar.
Såg, kan det vara för ett år sen ungefär, på blocket någon lustig själ som blandat BC/Shar pei!
Tror t.o.m det var flera kullar med samma blandning :O
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hejsan! Jag satte ut min han hund på avels annons förra veckan tror jag att det var. Nu har jag fått svar av ett jätte trevligt par...
Svar
14
· Visningar
2 627
Senast: Mirre
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 665
Senast: Fetaost
·
Hundavel & Ras Blir verkligen knäpp..har suttit senaste veckan och spånat på en ras som skulle kunna vara perfekt för oss här hemma..Men det är...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 155
Senast: Lady_A
·
Hundavel & Ras Med inspiration från tråden "Hur "försvarar" man köp/avel av osunda raser?" så vore det kul med en lista på raserna och hur sund/osund...
Svar
5
· Visningar
7 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp