Desperat.....

bumbigris

Trådstartare
usch jag bara gråter, hade veterinären uppe i dag till mitt 17 åriga halvblod som har kraftig rörelsestörning.. Ser ut som ALLVARLIGT tuppsteg fast han har de i alla gångarter, han har inte ont pigg och glad och fin i övrigt.. + att Benet hakar sig ofta vid snäva svängar samt övergångar i alla gångarter... Han har dålig balans bak och "trampar inte över" för att hålla balansen när man gör balanskoll på han... 4 veterinärer och 2 kiropraktorer har kollat han och ingen vet vad de kan vara, ingen har sett något liknande... Nu väntar vi på remiss till nån specialröntgen i helsingborg men troligtvis så tror veterinären att det inte finns så mkt att göra. Dom misstänker att det är något i nacken som gör så att han beter sig så här ( nervskada ) att hjärnan inte vet hur kroppen ska röra sig :(

Snälla har ni någon teori så hjälp... Vi letar desperat efter nya tankegångar vad de kan vara :(

Sv: Desperat.....

Jag är ledsen men jag har absolut ingen aning - jag vet dock ungefär vad du går igenom och ville bara sända en kram. Min häst står på Strömsholm nu med märkliga magåkommor... och det är fördjävligt att sitta och bara vänta och hoppas att allt skall lösa sig.

Hoppas att de hittar något bra och lättlöst för din häst - och för min egen också förstås. Det enda man kan göra är ju att hoppas, och att förbereda sig så smått på att det faktiskt kan gå illa på riktigt.

kan det vara stringhalt? vet att en av veterinärstudenterna på hippsonbloggen skrev lite om det för ett tag sedan. jag har ingen som helst erfarenhet av det men jag kom att tänka på det när jag läste din beskrivning. Finns filmer på youtube om man söker. om du googlar hippson, veterinärstudenterna och stringhalt borde du hitta inlägget.. Vet inte om jag får länka till bloggar.

Det ser PRECIS UT SOM DE... förutom att min häst ser inte ut att ha ont, men de tycker jag att dessa ser ut att ha...

Men hur kan man behandla detta? går de?

Tusen tack för din teori <3 Hu fick jag ett litet hopp :laugh:

Nu jäklar händer de grejer.. Min veterinär har skickat journaler ner till helsingborg, helsingborg har skickat det vidare till en Professor i Danmark och han har skickat det till en professor i America och nu även en professor i Tyskland... Alla dessa veterinärer blev jätteintresserade av min kuse då ingen sätt något liknande....
Så nu har vi snart heela europas veterinären som hjälper min häst:rofl::banana:

Så nu återstår de bara att se om dom kan komma på vad de är :idea:

Oj oj oj! Härligt att se/höra att så många veterinärer samverkar för att hitta vad som är fel! :banana: Hur går det? Hoppas verkligen att de kommer på vad som fel och kan hjälpa din häst! Stora kramar till dig!

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 732
Senast: Karminnie
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 757
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka