design idesprutning

S

Spunkgrodan

hejsan
jag gillar att sy och framför allt designa lite annorlunda saker till häst.
det började som en kul grej, men nu börjar det bli allvar av tankarna.

jag e lyckligt lottad som har en egen brodyrmaskin, så jag kan ju göra vad jag vill med den. men det står lite still i hövvet.
jag har broderat lite benlindor/ täcke/schabrak med Hello Kitty, Ior, nalle phu, döskallar, stjärnor mm. jag har även gjort en del med fantasy tema eftersom jag själv älskar fantasy

så jag skulle vilja ha lite ideer och uppslag.
finns det speciella figurer som är mera eftertraktade än andra??
Jag kan istort sett göra brodyr efter en vanlig teckning eller foto tom, då jag gör egna brodyr filer. skulle sådan kanske vara ballt, ha den egna hästen broderad på typ täcke???

vilka färgkombinationer är mest efterfrågade, vilka material är mest efterönskade.

Jag o en tjej till som e sjukskrivna börjar ruttna på detta nu o kanske skulle vi kunna hitta tillbaka till ett jobb med detta.
dels är sömnad en bra sjukgympa, och det e förbaskat roligt, och jag gillar verkligen att skapa unika hästgrejer som bara finns i ett enda exemplar, så mycket roligare att både sy, lämna ifrån sig o äga.


så vad är era bästa tips, färg, form, material, figurer, texter mm

spåna fritt alla förslag e verkligen uppskattade, för här är det mest, näääe det kanske ingen vill ha, man blir självkritisk i överkant ibland
tax tax
 
Sv: design idesprutning

Fantasy! :D
hehe.. har ingen ide alls faktiskt. x) Vill bara kolla tråden:P
 
Sv: design idesprutning

Jag har funderat lite på det där, men inte kunnat fixa eftersom jag varken har tillgång till brodyrmaskin eller en hjärna som praktiskt klarar av att pyssla haha.

Lindor med ett dressyrekipage vid kardborren är någonting som jag i alla fall skulle köpa om jag hittade på marknaden. Vita lindor såklart :angel:
 
Sv: design idesprutning

kan du inte lägga ut bilder på grejer du gjort? Blev lite nyfiken:p
 
Sv: design idesprutning

Det som funkar bäst på oss ungdomar är helt klart rosa, Hello Kitty och döskallar. Tycker jag i alla fall. Skulle jag få ett schabrak med HK på skulle jag gråta av glädje :D
Men för vuxna och de som är lite mer normala än jag är det nog olivgrönt och marinblått och vitt och créme som gäller. Snygga stilrena saker och fina brodyrer med hoppande hästar och dressyrhästar och liknande. Kanske nåt fint mönster på schabraken.

Tyvärr så är jag väldigt seg i huvudet just nu men det var verkligen en bra idé att designa själv! Kan säga att om du gör något i rosa så har du mig som kund på direkten! :angel: Vill också ha bilder förresten! :)
 
Sv: design idesprutning

Vill se biiiiilder,Blev väldigt nyfiken =D
 
Sv: design idesprutning

Mänen oj :o ... nu måste jag få buga och tacka över att bli kallad ungdom :bow::bow::bow:

Här kommer så en bild på Spunkgrodans rosa HK-lindor som JAG är stolt ägare av :love::love::love:

21310285.jpg
 
Sv: design idesprutning

Brodyr med egna hästen i siluett på en ridväst, schabrak etc. Grimma med namn? Om maskinen klarar det materialet, skulle gärna ha en grimma med namn, men de är så dyra...

Namnbrodyr på benlindor?
 
Sv: design idesprutning

Enhörningar och pegasus som brodyr på schabrak! :love: Det hade jag velat ha. Och kanske samma motiv på lindor.

Annars skulle det nog vara populärt med stilrena hopp och dressyrekipage på lindor och schabrak.
 
Sv: design idesprutning

Mänen oj :o ... nu måste jag få buga och tacka över att bli kallad ungdom

Hihi! Men vadå, det är inga tantiga tanter som gillar HK! Så lite ungdomlig måste du nog vara! :idea:

Ontopic igen.
Enhörningar och pegasus lät urläckert! Grimma med namn skulle jag också vara rejält sugen på. Om inte annat kan du ju brodera på en tygbit som du sedan syr på grimman, blir uuuuuuuuuuuuuuuuursnyggt :love:
 
Sv: design idesprutning

oj jag broderar faktiskt på grimmor..
20681496.jpg

mera hello kitty
21329980.jpg


fantasy schabrak med enhörning.
22431020.jpg

här är en bild på ett foto av min ena hund jag har stygnsatt o broderat ut.
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21200000-21209999/640x480/21205711.jpg?0

schabrak o lindor i set.
22431025.jpg


blivande fantasy schabrak till riddare
22431023.jpg


blivande pad
22431022.jpg


oj vilken bild bomb!
men detta är lite av vad jag klurat ut själv, men blir jätte taxsam för nya ideer. för man har verkligen torka.

ibland blir något så fel rätt, som palles lindor, jag troode väl inte själv att nån skulle vilja ha dem, utan de var en del av ett vadslagning.

jag skulle gärna emotta kritik, både på sömnad, motiv, färgval mm
spunkiga tax på förhand
 
Sv: design idesprutning

Wow! Vad fina grejer!

Spånar lite bara och är inte jääätte seriös nu men någon kanske tycker det låter snyggt ändå... :D
Tycker det vore snyggt att ha typ skottsrutiga schabrak mm. :laugh:
I motiv väg så vore det kul att ha en bild hästen som har schabraket/täcket mm. Om det blir för svårt kan man ju alltid brodera något som utmärker hästen. Jag skulle t.ex vilja ha min hästs stjärna på ettt schabrak eftersom att den är så fin och ser precis ut som en upp och ned vänd vattendroppe :idea:.
Det kunde ju också vara häftigt att ha ett schabrak/täcke/annat (det här kanske låter hel dumt) med samma färger som hästen, haha. Typ så skulle mitt schabrak/täcke/annat vara brunt med svarta och vita passpoaler och med en vit stjärna (häststjärna alltså) som motiv :D Vore i alla fall garanterat vara ensam med ett sånt schabrak.

Kommer med mer ideer nästa vecka, ska åka till danmark nu!

Skickar med en bild så att man lättare förstår min "smarta" idé ;)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: design idesprutning

En idé kan vara att ge valmöjligheten att välja varje motiv i färg eller enbart svart. I helt svart blir motivet mer stilrent för de som vill det.

Du kan ha lite mindre motiv med som man kan brodera på tröjor framme vid bröstet t.ex.
 
Sv: design idesprutning

Min första tanke är: inte får man använda andras figurer hur som helst utan rättigheter? Det kan ju bli ungefär hur dyrt som helst om någon anmäler (vilket väl bara är en tidsfråga eftersom det handlar om mycket pengar för åtråvärda figurer).

Hello Kitty t ex är ju högvilt dessa dagar...
 
Sv: design idesprutning

Så här är det
när man köper ett brodyr kosrt, så står det regler hur du får använda det. tex hello kitty får du göra enstaka exemplar( ofta 10-20 stycken) och sälja och producera för eget bruk, men ej massproducera. dock får du inte sälja, ge bort eller dela med dej av originalet du köper. att man får rättigheten att sälja sina alset är istort sett det vi betalar för när vi köper originalen. vilka släpps från de stora symaskinstillverkarna eller speciella brodyrstygnsättare.
detta gäller för istort sett alla brodyr filer, det finns typ alla seriefigurer du kan tänka dej.

om jag stygnsätter en figur som du har ritat, tex en häst i ett hjärta, närj jag gjort ett original o säljer den tilldej, har jag inte ens jag rätt att använda den igen på något annat om inte du uttryckligen säger att det är ok. för det jag gör är ett original som du sedan kan gå till viken brodyrare som helst o få din bild broderad, denne kan då inte heller använda den o sälja till någon annan. det är därför de brukar vara så dyrt att göra sin egen bild.

Det är mycket säkerhets regler med detta med brodyr men om vi inte fick sälja våra alster skulle vi ju heller ine köpa stygnfilerna, för man kan ju inte brodera nalle phu på allt man har hemma utan man samlar på sig en hel massa olika filer. det står alltid inför köp hur de får användas en del r det helt fritt att vara stor säljande oxå.
så jo har du betalat för rättigheterna , så får du brodera o sälja! det det är inte billigt att köpa dessa brodyr kort, ska gudarna veta, billiga brodyrer kostar mellan 5-10 dollar styck. och många är smarta o sätter i hop en åtråvärd med 5 stycken man inte vill ha men endast till salu i ett sett för typ 500-1000:-
och då blir det en dyr tröja att göra till sig själv för att brodera en nalle phu i alla storlekar i familjen
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: design idesprutning

oj jag broderar faktiskt på grimmor..
20681496.jpg

mera hello kitty
21329980.jpg


fantasy schabrak med enhörning.
22431020.jpg

här är en bild på ett foto av min ena hund jag har stygnsatt o broderat ut.
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_27/21200000-21209999/640x480/21205711.jpg?0

schabrak o lindor i set.
22431025.jpg


blivande fantasy schabrak till riddare
22431023.jpg


blivande pad
22431022.jpg


oj vilken bild bomb!
men detta är lite av vad jag klurat ut själv, men blir jätte taxsam för nya ideer. för man har verkligen torka.

ibland blir något så fel rätt, som palles lindor, jag troode väl inte själv att nån skulle vilja ha dem, utan de var en del av ett vadslagning.

jag skulle gärna emotta kritik, både på sömnad, motiv, färgval mm
spunkiga tax på förhand

Jag gillade verkligen drakmotivet och fantasy-schabraket med enhörningen var verligen sött! Du hade fått till en verkligt vacker färgkombinatoin tycker jag. :laugh:
heh..ja, jag är en fantasy-nörd. :p
 
Sv: design idesprutning

Jag har alltid velat ha ett fleecetäcke med en tecknad häst som liknar min egen. För min del då en töltande fux. Den måste inte vara "snygg" eller vad man ska säga, utan mer rolig. En komisk seriehäst ungefär :D

Sen är roliga meningar alltid kul också, dock har jag idétorka på såna nu:p

Sen skulle jag även gilla täcken med Bamse, Lille skutt och skalman!:laugh:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Akvarietråden V
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp