E

ev3liina

Jag undrar vad ett derby är. Det är ju inte precis som en vanlig hoppbana eller? skulle behöva veta det.:idea:

Sv: Derby?

Derby är en hoppklass där många av hinderna är fasta eller naturrelaterade. Banan är också väldigt lång. men vet inte hur många hinder som måste vara med men ca över 20 hinder och sen fler språng.

men vad för hinder typer är det med? och är det fasta hinder?

är det någon som hoppat derby förut? är det väldigt svårt/svåra hinder.
för om det e fasta hinder är det väl lätt för hästarna att skada sig om dom inte är vana vid fasta.

Ja jag har hoppat en del Derby och svårigheten beror på vilken nivå det är du hoppar.

Fast hinder är tex, bank, vattengrav, pullvermangrav, sen hinder med fältävlans karaktärr.

för jag har att välja mellan halmstads och dagstorps ponny derby. får bara välja en sån. för det är så nära inpå varandra.men har aldrig hoppat fasta hinder. bara bank och vatten mattor och sånt. för ska isåfall hoppa msv B då. kannske msv A men har en ny ponny så jag får se.?

men jag har googlat lite och o jag söker på derby så kommer det upp det sånna där vatten man galloperar i. men är det sånt verkligen på ett derby det e ju mer fältävlan+

Så då är det inte stockar och sånt utan man håller sig på hoppbanan?.isåfall låter det inte lika hämskt!:rofl:

är det någon som hoppat derby förut? är det väldigt svårt/svåra hinder.
för om det e fasta hinder är det väl lätt för hästarna att skada sig om dom inte är vana vid fasta.

Jag har hoppat derby. Hindrena är inte svårare än "vanligt", men de klasser jag ridit har haft mkt naturfärgade hinder (omålade bommar, mörkbruna bommar, björkbommar) och så har alltid bank och pullvermanngrav ingått. Ca 20-25 hinder

Liknande trådar

Övr. Grenar Såg en trailer på tv4. https://www.tv4play.se/program/422d9847059a4af6dab4 Dokumentär av New York Times om de många dödsfallen bland...
Svar
2
· Visningar
651
Senast: Rosett
·
Hoppning Hej! Undrar om någon har förslag på ett program man kan bygga hoppbanor i? Hade behövt ett då jag ansvarar för att bygga våra banor på...
Svar
0
· Visningar
1 087
Senast: nexxa
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 944
Hoppning Det finns en tråd för dressyren så det behövs en för hoppningen också. Laget meddelades igår och det blir samma ryttare som i Tokyo och...
53 54 55
Svar
1 084
· Visningar
51 992
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar