Deprimerad häst

L

Liljan

Hejsan Jag tror att min häst (20+) är deprimerad. Vad göra?
Han är pigg och glad när vi är ute och rider. Men när han är inne i stallet eller i hagen så ser han så deprimerad ut. Han har en stor box, mkt utevistelse och hästkompisar. Fodret är samma som han har haft tidigare (alltså inget foder byte).
Han har varit deprimerad i ca 2-3veckor. jag har funderat hit och dit men inte kommit på något som har hänt eller skett som kan ha orsakat detta.
Vill ha tips och hjälp på vad man kan göra.

Sv: Deprimerad häst

han kanske är trött helt enkelt? förväxlar du sömnighet med sorgsenhet? gammla hästar behöver vila mkt.

en del hästar blir lite hängiga under pälsfällningen också.. kanske ta ut vet och ge honom en b-vit spruta för att pigga upp honom lite?

Sv: Deprimerad häst

han kanske är trött helt enkelt? förväxlar du sömnighet med sorgsenhet? gammla hästar behöver vila mkt.

en del hästar blir lite hängiga under pälsfällningen också.. kanske ta ut vet och ge honom en b-vit spruta för att pigga upp honom lite?

precis min tanke. b-vitamin varje dag brukar dock funka bättre om det inte är akut då det är lättlösligt och snabbt försvinner snabbt, men som en "speed-igångsättning" funkar ju det.
men mina gamlingar som rids är jättetrötta och njuter av solen hela dagarna och behöver mycket tid till vila. de är gamla helt enkelt..... men jättegoa kompisar som man ska vara rädd om.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 911
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 204
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 456
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka