deprimerad häst...

Madde_padde

Trådstartare
min häst står skadad och rids därför inte eller så jusst nu, i början gick de bra men nu känns han mer och mer deppig, går med kompisarna i hagen på dagaran men på em kvällar är han inne.
Han verkar knappt glad att de mig står bara och hänger:cry:

idag när ja kom hade han inte ens ärir upp höt.. han är annars stallets matvrak, ögonen ser livlösa ut och som sagt han känna inte som gammla vanliga rallijs.... är uttråkad och biter och drar i allting han kommer åt nät ha när på gången.. när han står på gången står han och slänger och skakar på huvet och har sig, försöker få tag på kedjorna osv..
Hur ska ja göra för att pigga upp honom tro? Han är sprutat bägga bak och har ätit butta fram till i söndags och har efter det blivit deppigare igen..
gå ut och gå med honom är svårt då han inte vill... och ja vill inte tvinga honom gör de ont så gör de...

nån som har någon bra ide? Vad har ni nadra gjort när era hästar står?

Sv: deprimerad häst...

går han i sjuk hage eller vanlig hage? du kan inte änns gå med hästen på mjuk underlag? min häst blir också sur och deprimerad om hon inte blir riden. svårt om hästen inte vill gå.

han går i valiga hagen...
hmm nja vi kommer liksom ingen stan utan måste först ut på hårt underlag först... dock kom ja på att vi har en fin gräsfläck bakom stallet där vi kan vara....

de är så konstigt när vi är ute han är inge pigg eller så vill inte gå frammåt knappt (om de inte kommer nån pudding till häst man måste styla för eller så så klart :smirk:) men han är jätte intresserad av va vi gör hade han i paddocken häromdan när ja byggde hinder då står han vi hindrena och nosar puttar på dom och sådär men går just inget.... han som annars är krutpaket :cry:

Det är inte kul sådant här! Går han något i hagen då? Eller är det bara när du ska gå med han?
Jag skulle nog testa gå lite på gräs underlag om hästen vill gå där. Prata mycket med hästen och pussa och krama mycket om den tycker om det!

Hoppas det blir bättre snart!

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 412
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Det börjar dra ihop sig nu och jag funderar på hur jag ska lösa och tänka kring två punkter när hästarna ska hem. Nya hästen ska...
Svar
8
· Visningar
1 584
Senast: Aslan
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 829
Hästhantering Nu behöver jag alla tips jag kan få! Har en ny häst här hemma, en unghäst närmare bestämt. Tidigare ägare (och uppfödare) har haft...
Svar
17
· Visningar
4 327
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka