G

Gazpazzo_OX

Sitter här och deppar!

Äger en nå så otroligt go arabkille på 8 år...
Han är otroligt levnadsglad och positivkille som går att göra i princip allt med utan problem...

Men...
Under de senaste 6 månaderna har jag jobbat på annan ort, ca 35 mil hemmifrån och min ögonsten...
Står i ett helt underbart stall där man kan lita på alla!, trodde jag ja.

Innan jag for såg jag självklart till att under den tiden jag var borta skulle en tjej sköta om min häst...
Mitt mål var att iaf komma hem varannan helg och de har jag lyckats bra med..

Tjejen i fråga har sin mamma i stallet och hon är väldigt seriös med sin häst å då gick jag i den goda tron att mina hästar var i goda händer...tji fick jag!

De vi kom överens om när jag for var att hon skulle motionera Gabby ute i skogen och bara motionera honom så jag kunde rida honom seriöst och jobba honom på bana när jag kom hem.

För att göra en lång historia kort!
Min häst har lagt av helt!
1:Han springer med huvudet rakt upp i luften och är så otroligt hård i munnen så de är inte sant!
2: när jag lägger till skänkeln lite extra sparkar han hej vildt
3: = inte kul när han gör båda i kombination!

Min baby har gått från att vara fjäderlätt , positiv och överhuvudtaget rörlig till en död sill!

Jag tyckte att jag tagit mitt ansvar och sett till att han skulle få de bra, men ändå känns de som mitt fel...:confused: :cry:

Sv: Deppigt!

Usch, det låter som att han har blivit helt felriden:(
Sparkad i sdorna o dragen i munnen o nu tror han att du ska göra samma sak o försvarar sig därför... Kanske även har ont nånstans?

Jag tror inte han har ont någonstans, men araberna jobbar väldigt mycket med tillit och han litar helt enkelt inte på mig som "dressyr ryttare" i stallet, och vid markarbete är han som vanligt och när jag rider ut för den delen oxå...men han blir spänd i vissa situationer och jag misstänker att hon har spöat honom då och förväntar sig samma behandling...

Känns jobbigt då jag och min häst har haft ett kanon sammarbete.
När jag rider på plan använder jag träns men all övrig ridning rider jag honom bara med en vanlig grimma...

Tjejen i fråga har bara ridit han med träns så nu innan sommarn åkler jag tillbaka och är borta i ca 2 veckor..
Under den tiden får han stå sen ska han hem på bete och då gäller träns förbud hela sommaren och bara jag som ryttare så får vi se om de går till sig jag hoppas de!!!!

Låt henne inte rida din häst nå mer. Och det är inte ditt fel, men man lär sig av sina misstag. Men om du har tillgång till en ridinstruktör eller nh-person så gör det! Även om det kanske är dyrt så är det nog billigare än att betala operationen på både dig och din häst, eftersom det nästan bara är en tidsfråga innan nåt händer. Lycka till!

Tack Bettan....
nej du denna brutta har inte ens tillstång att gå in i deras hage av varken mig eller stallägarn...

Jobbar själv med honom i nh och har gått mycke kurser så övningar kör jag med honom i princip hela tiden...

Jag vet att de kommer gå bra men de känns pssigt att man litar på någon och har gått igenom flera gånger vad det är som gäller så respekterar man det inte!

Faan vad tråkigt!! Jag skulle var både arg på dem för att de gjort detta mot pållen och på mej själv som ändå vågade lita på dem!! Men nån gång måste man ju även kunna lita på andra!!! Men det är ju som sagt ganska lätt att vara efterklok...:crazy: Nu vet du bättre till nästa gång iaf..(tyvärr);)

Liknande trådar

Hästhantering Någon här som haft en väldigt nervös och osäker häst? Blev det bättre? Varning för lång text: Köpte min dam i februari, känslig men...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
14 027
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Kropp & Själ Ursäkta den luddiga titeln, tänkte rätt länge men kom inte på något bättre. Ber också om ursäkt på förhand för att det här troligtvis...
2
Svar
20
· Visningar
2 465
Senast: Exile
·
Ridning Jag har hamnat i en otroligt jobbigt sits och vet inte vad jag ska göra. Jag är en ganska erfaren ryttare (dock hobbynivå) som ridit...
2
Svar
34
· Visningar
7 560
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar