Deppig Kina-Puff

ylvaaskersund

Trådstartare
Min dotters Kinesiska Puff har fått sin vårklippning, men hennes glada humör försvann samtidigt som vinterskruden!:confused:

Någon annan som varit med om detta och har någon ide´om varför? Det är inte samma hund längre!

Hon är en omplacering som min dotter köpte i höstas och då var hon nytrimmad, under vintern har hennes päls vuxit sig lång och hon har varit en lycklig sprallig liten tjej men nu som nytrimmad är hon som sagt var deppig!

Varför?

Sv: Deppig Kina-Puff

Vissa hundar kan ett tag bli lite låga pga ovanan. De känner sig väl nakna helt enkelt! Det är viktigt att vara som vanligt och peppa hunden och säga hur fin den är! Men absolut inte ömka.

Kamraten Toy-pudel deppar fortfarande trots att den är åtta år, har aldrig varit med om nåt obehagligt i samband med klippning.

Jag tror att man är väldigt nära deras sfär, lite för länge. Det går över.

Ok! Tack för era svar. Nej ömkar gör vi inte, blev bara fundersam! Har aldrig haft raser som man behövt klippa förut!

min kompis har det tvärtom på sin hund. En liten terrier/pudel som blir deppig ju mer man väntar med att klippa

Liknande trådar

Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
11 729
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka