M
mingel
är det vanligt att hunden blir deppig efter löp? vår dvärgschanuzer slutade löpa för ca 2 veckor sedan och sedan dess har hon varit både hängig och klängig. hon vill inte alls bli lämnad ensam, följer mig och min sambo i hasorna och lägger sig på våra saker (väskan, skorna). sen ligger hon där och suckar. hunden som triv bäst i sitt eget soffhörn kommer nu och lägger sig nära nära och vill bli klappad. när man tränar med henne eller uppmärksammar henne på andra sätt går svansen och hon är glad, men så fort man gör något annat blir hon ynklig igen.
vad kan det vara? är det för att hon har löpt? eftersom springer och hålla på som vanligt ute tror vi inte att hon är sjuk. allt fysiskt är som vanligt, men hunden beter sig konstigt. vi har hållit på med henne extra mycket (aktivering, lek, krafs, långa promenader och jag har arbetat hemma) nu när hon har varit såhär, men utan resultat.
vad kan det vara? är det för att hon har löpt? eftersom springer och hålla på som vanligt ute tror vi inte att hon är sjuk. allt fysiskt är som vanligt, men hunden beter sig konstigt. vi har hållit på med henne extra mycket (aktivering, lek, krafs, långa promenader och jag har arbetat hemma) nu när hon har varit såhär, men utan resultat.