R
Reim
I Fredags tog vi hem en ny häst till gården och i lördags morse var min "tidigare" ponny jättetrött. Redan då började han smått matvägra. Jag gick ut med honom flera gånger och gav honom matolja, då vi var rädd att det var förstoppning(han har haft problem med tarmarna tidigare).
Idag är han jättetrött och hängig. Han äter och dricker, men det är knappt.
Nu står han i boxen och halvsover och ser inte alls kry ut.
Vad kan det vara? Kan han vara deprimerad över den nya hästen(typ att den ska konkurrera ut honom, då lillponnyn alltid varit min favorit)? Kan det vara någon sjukdom eller har det med pälsfällningen att göra? Jag vet att de kan få problem på våren med pälsen, men har aldrig varit med om något liknande. Det känns riktigt tragiskt att inte veta vad man ska göra.. Några förslag kanske?
Ska väl tillägga att den nya hästen och vår andra häst, en nordsvensk, mår bra.
EDIT; Han är inte heller lika busig och idag när vi tänkte att han skulle få busa runt i hagen, stod han mest still. Han brydde sig knappt om gräset..
Idag är han jättetrött och hängig. Han äter och dricker, men det är knappt.
Nu står han i boxen och halvsover och ser inte alls kry ut.
Vad kan det vara? Kan han vara deprimerad över den nya hästen(typ att den ska konkurrera ut honom, då lillponnyn alltid varit min favorit)? Kan det vara någon sjukdom eller har det med pälsfällningen att göra? Jag vet att de kan få problem på våren med pälsen, men har aldrig varit med om något liknande. Det känns riktigt tragiskt att inte veta vad man ska göra.. Några förslag kanske?
Ska väl tillägga att den nya hästen och vår andra häst, en nordsvensk, mår bra.
EDIT; Han är inte heller lika busig och idag när vi tänkte att han skulle få busa runt i hagen, stod han mest still. Han brydde sig knappt om gräset..
Senast ändrad av en moderator: