Fazeem
Trådstartare
Jag fyller snart 30 år och ska anordna en fest för familjen. Då jag bor 60 mil från alla andra i familjen lånar jag brorsans hus och trädgård, och kommer dit dagen innan kalaset. Alltså måste allt vara väldigt enkelt att förbereda. Därför tänkte jag köra på catering från den lokala Ica Maxi. Kruxet är bara att jag aldrig beställt catering innan. Jag har ingen aning om vad som är populärt, hur mycket som behövs, vilka tillbehör man ska ha osv. Det enda jag vet är att jag inte kommer kunna ta med mig någon mat hem igen, och att jag avskyr när det blir mycket mat över.
Så nu tänkte jag höra vad ni hade gjort i min sits! Hur mycket hade ni beställt? Vad brukar gå hem när man beställer buffé från Maxi? Tanken är att vi ses vid 15-tiden, käkar mat, har det trevligt och kanske tar kaffe och kaka efter maten. Så tanken är att det inte blir något kvällskalas utan alltihopa ska vara klart innan sen kväll.
Gästerna är fördelade såhär:
Snälla hjälp mig med idéer!
/ Den halvt ofrivillige firaren.
Så nu tänkte jag höra vad ni hade gjort i min sits! Hur mycket hade ni beställt? Vad brukar gå hem när man beställer buffé från Maxi? Tanken är att vi ses vid 15-tiden, käkar mat, har det trevligt och kanske tar kaffe och kaka efter maten. Så tanken är att det inte blir något kvällskalas utan alltihopa ska vara klart innan sen kväll.
Gästerna är fördelade såhär:
- 15 vuxna
- 4 barn mellan 10-15 år
- 3 barn mellan 6-8 år
- 4 barn mellan 2-4 år
Snälla hjälp mig med idéer!
/ Den halvt ofrivillige firaren.