Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hehe tänk dig då doften av Gamle Oles FarHur står ni ut med doften av Gamle Ole? använder den ibland på mitt jobb men undviker det in i det sista. Måste jag ändå lär den hanteras med engångshandskar!
Gjorde en gång varma smörgåsar då gamle ole smältes..... tror doften satt kvar i mitt hår, på mina kläder i flera dagar.... Nä vilken hemsk ost
Älskar gräddost och allerums 18 månades lagrade prästost.. Då behövs inga handskar!
vitlökscambozola
Havarti hade jag glömt bort. Den åt jag när jag var liten.Havarti, Gamle Ole. Den typen av ost på smörgås. Plus all annan ost utom typ hushålls och gräddost.
Fetaost är jättegod i sallad tex grekisk sallad eller tillsammans med sallad, majs, tomater och kidneybönorFeta kan jag äta bara som den är eller till grillat till exempel. Hur äter ni er favoritost?
Havarti, Gamle Ole. Den typen av ost på smörgås. Plus all annan ost utom typ hushålls och gräddost.
Eh, kavring? Nåt svenskt?Havarti på kavring. Det är sjukt gott.
Eh, kavring? Nåt svenskt?
Nåt min farfar introducerade mig för. Totalt oätligt utan Havarti, och myyycket tunna skivor av detta kompakta bröd.
Kavring med GUBBRÖRA är en jävla smekning för gommen I tell you.
Eh, kavring? Nåt svenskt?
Kavring med lagrad cheddar!Kavring med GUBBRÖRA är en jävla smekning för gommen I tell you.
Har ALDRIG sett kavring i Danmark, bara i Sverige. Och har tänkt att det är ett normalt bröd i hela Sverige?https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Kavring
Danskt tydligen men även vanligt i min hemstad Göteborg, kanske för min mor var skåning?