Den som inte råd med quarter har...

TCJ

Trådstartare
... får inhandla en SVENSK quarter(*host*nordsvensk*host*)

Vad tycks om mitt nya offer?
Lite linedanceskills har han visat upp:
20024546.jpg

Han vallar ju stona så han har kanske lite cowsense ;)
Sen har jag sett i hagen att han stoppar och vänder med kvickhet, kanske ska han få prova på reiningbanan? :rofl:

Nää skämtosido, här är min nya stjärna mager och eländig men påväg tillbaka till livet: Silver

20024548.jpg

20024550.jpg

20024552.jpg

20024544.jpg

Ju mer jag har borstat honom ju mer kommer hans riktiga färg fram. Såhär såg han ut som ettåring och så ser han nästan ut i pälsen nu på dom relativt "rena" ställena (tex under dundermanen)
tcjweek120.jpg

Sv: Den som inte råd med quarter har...

Vilken härlig man! :D Är det en kallblodstravare eller en bruksnordis?

Själv kör jag på din linje, men med kallblodstravare då, ett kanonbra quartersubstitut. ;) *s*

Sen rår jag ju inte för att jag älskar kallblod av alla dess raser rent allmänt. :)

han är nordsvensk och varmblodig travare. Välstammad på mors sida.
Kraftigt vanvårdad i hela sitt liv och stått instängd i en mörk box i flera år i sträck, men nu får han leva som en häst och det är den häftigaste hingst jag någonsin mött! :love:
Ja visst är kallbloden härliga!
Jag tycker man ska ta tillvara på dom svenska raserna mer :love:

Jag bara ääälskar huvudet!! Så mycket uttryck!!

Du får ställa honom i duschen om du ska få fram den där färgen helt misstänker jag, och jag vill se bilder sedan när du fått honom helt ren, cool färg! :love:

Nää va söt! vilken man! Fast mager och eländig utan muskler är han faktiskt, men det blir nog bättre med lugn igångsättning och dunderbra käk!:)

han är nordsvensk och varmblodig travare. Välstammad på mors sida.
Kraftigt vanvårdad i hela sitt liv och stått instängd i en mörk box i flera år i sträck, men nu får han leva som en häst och det är den häftigaste hingst jag någonsin mött! :love:
Ja visst är kallbloden härliga!
Jag tycker man ska ta tillvara på dom svenska raserna mer :love:

men stackars liten :( Han e super söt :)

Eller huuuuur. Jag längtar tills jag får gnugga honom ren med schampo! Han kommer nog aldrig bli LIKA röd i färgen som han var som bebbe, men i solen glänser pälsen som ligger under manen, kopparröd blandat med choklad! :love:
Bara å få schamponera den manen och svansen alltså! Hans silverfärg kommer ljusna avsevärt

Ja han ser förjävlig ut i kroppen. Men med röv och rygg kommer nog denna herre bli en dröm

Ja, har nog aldrig skådat en sådan färg på manen förut. Aldrig så mörk silver liksom. Ljus nästan vit har jag sett förr men...

Han blir säkert JÄTTEFIN när han är "färdig" :love:
Helhäftig man!!

lycka till och tack för att du gör detta för en häst som behöve det:bow:

Jag blir extra glad för att du kallar nordsvensk brukshäst för svensk quarter :angel:

Jag har ett nordvensk sto som är underbar, min prinsessa i livet.

hon och jag ska starta en ny karriär som westernryttare när vi väl kommer på samma ställe igen ( hon är på tillridning och jag tar under tiden westernlektioner). längtar till mitten av juni....

Jag köpte henne i tanke att ha henne som avelssto för att den rasen inte ska dö ut, men nu ska hon vara både och avelssto och westernhäst.

Bilder kommer när jag väl har införskaffat kamera och ny sadel.

lycka till igen med ditt (för mig) självklara val :angel:

MMpersson

Ptja, quartern användes/används ju i dem amerikanska jordbruket och nordsvensken i det svenska, så det borde ju vara samma raser :idea: :rofl:

Lycka till med din!

Men vad skönt att du gjort en godgärning. Stackars häst.
Kan du inte berätta lite mer om han? Ålder osv. Lämna naturligtvis namn utanför. Man blir så ledsen när man ser sånt här. Hur hittade du honom. Lycka till och hoppas ni får mkt roligt ihop.

Han är ca 9 år gammal och en helt fantastiskt klok herre.
Samarbetsvillig, lugn och sansad och otroligt tacksam till livet.
mer om hans historia finns på http://silverK.blogg.se inte jag som skrivit alla inlägg, som ibland märks på det skiftande kvalitén i stavningen (no offense trizzla ;) )
Jag kommer väl knåpa ihop en hemsida åt honom såsmåningom med hela historien + bilder. Fantastiska häst.

19611147.jpg

här inne hittade jag honom

1 vecka innan han räddades:
20024538.jpg

första gången utomhus..
20024540.jpg

20030514.jpg

första gången i hage på väldigt väldigt länge.
tillsammans med vad vi misstänker är hans son, som också stod inspärrad i ett stall med igenspikade fönster och utan mat och vatten...

båda killarna har stått inlåsta i 6-3 år....

Men herregud !
Jävla människa, Men vart tog den andra vägen då?
Hur var de med hovarana då?

den andra står i samma stall som min nu..
han ska väl ridas in och användas som allroundhäst och min ska få fläska på sig och hanteras och sen säljas antingen före eller efter inridningen.
Hovarna är förvånansvärt fina med tanke på omständigheterna. dom har verkats en gång nu och kommer verkas en gång till innan betet..

Så skönt att se att några av hästarna från det där stället har kommit till andra hem! (Jag minns tråden här..)

Underbart vackert huvud har han, pojken din..

och du..

Tack för att du tog honom! :bow::bow: Mycket, mycket bra gjort!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka