Den perfekta stalltavlan - planering

spinxx

Trådstartare
Ni som arbetar på, eller driver stall med flera hästar i träning. Hur ser er stalltavla ut?
Jag är ute efter det perfekta upplägget som blir överskådligt och tydligt för ett stall med 15 hästar.

Vad står på era tavlor?
Vad är viktigt att ha med?
Vad är helt oviktigt att ha med?
Vad är det vanligaste misstaget man gör?

Fota gärna! Finns urdåligt med inspo på nätet.

Jag är allergisk mot kladd och gillar upprutade tavlor. Men vill inte riskera att "glömma" en ruta som visar sig vara behövlig :D

stable%20board%20insert%20with%20standard%20labels%20for%20horse%20care.jpg
 
Den var väl ganska bra den du har hittat men jag hade nog flyttat runt lite så det som är "fast" info som inte ändras dagligen ligger i början och att man har någon indikation på vilken dag hästen har tränat vad.
Tex mån: markarbete, tis: uteritt ons: hopp osv.
Om man nu vill spara hela veckan och se eller sudda ut varje dag, man då kan det bli svårt att hålla ordning på vad hästen har gjort tidigare i veckan.
Sådan info skulle jag ha på slutet så man slipper sudda mitt i tavlan och det blir kladdigt när man råkar sudda ut fel.
Medicin kan ju gå under comments om det nu inte är ett koncalecentstall man driver. Likaså bandage.Braid är det bett de menar?
 
Den var väl ganska bra den du har hittat men jag hade nog flyttat runt lite så det som är "fast" info som inte ändras dagligen ligger i början och att man har någon indikation på vilken dag hästen har tränat vad.
Tex mån: markarbete, tis: uteritt ons: hopp osv.
Om man nu vill spara hela veckan och se eller sudda ut varje dag, man då kan det bli svårt att hålla ordning på vad hästen har gjort tidigare i veckan.
Sådan info skulle jag ha på slutet så man slipper sudda mitt i tavlan och det blir kladdigt när man råkar sudda ut fel.
Medicin kan ju gå under comments om det nu inte är ett koncalecentstall man driver. Likaså bandage.Braid är det bett de menar?

Tack för svar!
Bilden är bara ett exempel på hur jag menar att jag vill ha det upprutat.
Just nu har vi veckoplaneringen i början på tavlan. Mån-Sön, det ändras/suddas ut veckovis. Detta för att det skall bli enkelt för personalen att se dag för dag vad som är planerat för varje häst. :)

Tänkte på om det är någon speciell kolumn som man lätt "glömmer" eller som kan vara super att ha koll på.
 
Hage är ju en bra kolumn. Om och när de varit ute. Ofta Fm eller Em. och skrittmaskin om du har det. Men det beror det ju lite på vad du har för typ av verksamhet. Tror du kommer märka snabbt vad du saknar eller kan ta bort. Men jag tror på så lite kolumner som möjligt. Lätt att det blir för mycket info som man inte ser annars
 
Det är nog rätt individuellt.
Men t.ex. Häst-Box-Hage-Skoning x/x-Skoning y/y-Skritten-Träning-Övrigt
Skoning är det ju ofta att halva stallet skos samtidigt, känns onödigt att skriva upp det på varje häst.
Bättre då att ha två överskrifter med skoning + plats för datum, så kan man sätta en kryss vid respektive på hästens namn.
Ev. att man har ruta för vaccination/ avmaskning.
Tycker det är viktigt med en stor "övrigt", där ska man skriva allt från knutor till kass mage vilket gör det enkelt att ha koll på när det började eller ta den sadeln.
Kanske plats med en "obs" framför hästens namn, är det tävlingsstall och en häst får medicin kan det vara viktigt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp