Den optimala hund och hästbilen?

Blandrastik

Trådstartare
Provar att lägga den här tråden på hund. Ser din kombi ut som min? Bagaget är upptaget av hundburen, därför är baksätet nästan i klass med en ordinär hund och hästbutik om det inte vore för drivorna med sand och grus. Det har även hänt att jag glömt plocka ut apporter och viltklövar från bilen, så det luktar lite skumt. Den skumma lukten dövas en smula av att jag körde lite asp-sly till hästen häromveckan.
Så på ett sätt skulle jag ju behöva en pick-upp till morotssäckar och fodertunnor. Men var har jag då hunden? Sen blir ofta dragvikten lite mesig på typ Caddy. Då kan jag ju välja typ stor Pick-up, men då lär jag ju inte ha råd att åka någonstans, samt hundproblemet kvarstår. Gahaa! Önskelista: Bra dragvikt, plats för själva hunden med tillhörande affär och så hästprylarna.

Provar att lägga den här tråden på hund. Ser din kombi ut som min? Bagaget är upptaget av hundburen, därför är baksätet nästan i klass med en ordinär hund och hästbutik om det inte vore för drivorna med sand och grus. Det har även hänt att jag glömt plocka ut apporter och viltklövar från bilen, så det luktar lite skumt. Den skumma lukten dövas en smula av att jag körde lite asp-sly till hästen häromveckan.
Så på ett sätt skulle jag ju behöva en pick-upp till morotssäckar och fodertunnor. Men var har jag då hunden? Sen blir ofta dragvikten lite mesig på typ Caddy. Då kan jag ju välja typ stor Pick-up, men då lär jag ju inte ha råd att åka någonstans, samt hundproblemet kvarstår. Gahaa! Önskelista: Bra dragvikt, plats för själva hunden med tillhörande affär och så hästprylarna.
Pickup med hundbox? Gott om förvaringsutrymmen!

Behöver du mer än två säten?
Annars en Defender 90 :D
Aldrig riktigt hel, men heller aldrig riktigt sönder. Tar sig fram precis överallt, har ofta vinsch om man mot alla odds skulle köra fast, max släpvagnsvikt är 3500kg. Oftast är den tvåsitsig och därmed lastbilsreggad och då är skatten på en vettig nivå. Platsen där baksätet varit blir som ett flak, fast inne i bilen. Borde inte vara några problem att få plats med både bur, fodertunnor och morotssäckar.
Rätt dyra i inköp, men kommer förmodligen inte minska eftersom det är stor efterfrågan på dem och de har slutat tillverkas.

Det är ju inte världens åkkomfort, men det är en rolig bil :D
@Elegant machinery, har ni kvar eran? Fast ni har en 110 va?

@AraSlei Stämmer, vi har en 90a.

Världens bästa bil om man bortser från vissa petitesser som airbag, motorresurser för att köra snabbare än 110, fungerande värmesystem eller ljudkomfort så man kan prata i normal samtalston. Men fortfarande världens bästa bil! ;) :D

Hundarna åkte som kungar, får plats med stora burar precis bredvid de öppningsbara skjutfönstren. Eftersom bilen är så dåligt isolerad blir den aldrig varm på sommarren heller :angel: Vi tryckte in en viltback med ett rådjur i bakom hundburarna en gång. Tur man hade tonade rutor så ingen blev traumatiserad när vi stannade för att tanka.

Skulle jag dock få välja nu så skulle jag valt en 110a med flak, en VW amarok eller Hilux. Inte för fin utan som en riktig bruksbil. Du kan ju ha en bur i baksätet på en pickup också.
defender-dogs.webp

Ett par bekanta har Pajero, de är helt enorma bak. Där får du säkert plats med både hundbur och fodertunnor i skuffen. Det är en bra dragbil också!

Jag har kollat på Volkswagen Multivan och Caddy samt Chrysler Grand. Har en stor mastiff, 2 barn och barnvagnar. De bilarna verkar kunna uppfylla en småbarnsfamilj med hund och häst önskningar. :)

Behöver du mer än två säten?
Annars en Defender 90 :D
Aldrig riktigt hel, men heller aldrig riktigt sönder. Tar sig fram precis överallt, har ofta vinsch om man mot alla odds skulle köra fast, max släpvagnsvikt är 3500kg. Oftast är den tvåsitsig och därmed lastbilsreggad och då är skatten på en vettig nivå. Platsen där baksätet varit blir som ett flak, fast inne i bilen. Borde inte vara några problem att få plats med både bur, fodertunnor och morotssäckar.
Rätt dyra i inköp, men kommer förmodligen inte minska eftersom det är stor efterfrågan på dem och de har slutat tillverkas.

Det är ju inte världens åkkomfort, men det är en rolig bil :D
@Elegant machinery, har ni kvar eran? Fast ni har en 110 va?
Exakt typ en sån bil. Ska bara råna en bank.... Hittade en jättefin, för en halv miljon.

Jag har kollat på Volkswagen Multivan och Caddy samt Chrysler Grand. Har en stor mastiff, 2 barn och barnvagnar. De bilarna verkar kunna uppfylla en småbarnsfamilj med hund och häst önskningar. :)
Caddy har jag tittat på, önskebilen vore nåt i storlek mellan Caddy och Amarok. Caddyn blir för spinkig när det gäller dragvikt och Amaroken för dyr.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka