Den läckande blöjan

AgentCarter

Trådstartare
Antar att det är fler som har haft det problemet?
Att på nätterna räcker inte blöjan till utan börjar läcka.

Min kille är nog ganska duktig på det, han kan varken a libero eller pampers blöjor då de läcker igenom en vanlig natt. Vi kör på coops up and go (han har bara up and go blöjor) och de fungerar oftast bra. Men ibland när han vaknar så är det jätteblött, har (typ) alltid kisseskydd under så är inte ett problem för madrassen men jag tycker inte om att han ska behöva vakna blött och kall:(

Tycker inte att det skulle vara något konstigt kvällarna innan det är sådana enorma mängder men antar att han dricker mer då?

Har ni något tips och råd för att han ska slippa detta?
Med coops blöjor händer det oftast 1 gång/vecka

Sv: Den läckande blöjan

Oj, vår kille kissade otroliga mängder på natten. Länge. Vi försökte med mindre flytande mot kvällen osv. Men i slutändan är det ett hormon som styr hur mycket urin som produceras på natten och den processen tar olika tid för olika barn.

Vi bytte alltid blöja på natten innan vi lade oss. Så det var bara att hoppas varje kväll att han kissat rejält innan dess. Då höll det över natten.

Vi gick upp i blöjstorlek och sen lagom tighta kalsonger utanpå för att blöjan inte skulle läcka kring ben eller rygg.

Jo, får prova det. Är bara problem om han vaknar till lite mer för då tycker han att han har tagit en lagom tupplur...
Vet att jag kissade på natten länge så får kanske ta och vänja mig?

Sådana där up & goes funkade inte för E på natten. De gick bra dagtid, men på natten var det vanligt tejpblöja som gällde. Det var det enda som inte läckte. Vi använde Änglamarks tejpblöjor.

Minns jag fel eller drack han välling fortfarande? Och var han inte ganska stor redan?

Jag hade bytt till gröt och satsat på att vätska på dagen istället för inför natten.

Kommer du och städar då? ;)
Oftast blir det ingen välling på kvällen, försöker fasa ut det mer och mer. Välling blir det när han inte kan sova pga olika orsaker. Fast tycker inte det är vällingen som spelar roll om det läcker eller inte faktiskt. (annars vore detta lättare)

Sol: Han har en sån kulmage att det bara är up & go som fungerar:o Annars måste han ha två till tre storlekar större blöja än på riktigt.

Mmm... En förälder här i hushållet minns att han kissade på sig på nätterna så han måste varit rätt gammal. Kusinerna likaså. Men er son är nog betydligt yngre nu än vad vår son var innan han blev natttorr :-) Han var fem år. Många brukar prata om "katastrof" om de inte är natttorra kring fyra år. Helst ska de vara det vid tre verkar det som. Det har faktiskt inte bekymrat mig alls och det gick ju bra ändå. En dag bara kastade han nattblöjan och har aldrig kissat på sig. Han vaknar och går på toa då och då på natten.

Sen var det inte så hysteriskt läckande mot slutet heller. Det var en period "på mitten" så att säga. Jag hade till och med ett färdigt set att bara bädda om med mitt i natten + en pyjamas redo.

Men kan ni inte skaffa lite större tejpblöjor då?

Klart jag städar? Ring i förväg bara så jag hinner boka flyg :D

Vi har flygplats nu i stan så tar nog bara halva dagen!

Tejpblöjorna blir för stora nedtill om de ska sitta bra upptill, dessutom sitter de inte bra på kulmagen. Tycker att man borde få prova i affären innan man köper:p

Brandgul: Han är bara 1,5 så är verkligen inte så att jag tycker han ska vara natttorr! Utan jag vill mest förhindra förkylning. Han verkar inte vakna av att det blir blött utan vaknar kanske någon halvtimme tidigare än vanligt riktigt ledsen och iskall.
Funderar på om jag vågar väcka honom inatt...

Ja, hade det inte varit sommar hade det kanske gått att köra dubbla up & goes, men nu blir väl det alldeles för varmt.

Kan du inte maila olika företag osm har blöjor, de kanske har tips och/eller kan skicka ut provblöjor? :)

Dra på-blöjor läcker alltid nattetid tycker jag. Vi använder Pampers Baby Dry på natten. De är utvecklade som främst nattblöjor och ska kunna sitta på i 12 timmar utan läckage. Enda gången de har läckt för oss är om Alice sovit på mage hela natten så att allt kiss har hamnat framåt liksom. Dottern är drygt två år och har storlek 4+/5.

Jo, funderade på om man inte borde kunna få det! Behöver bara en blöja av varje så.

De borde ju vara intresserade av att ragga upp en ny kund, så det borde inte vara några problem. :)

Dra på-blöjor läcker alltid nattetid tycker jag. Vi använder Pampers Baby Dry på natten. De är utvecklade som främst nattblöjor och ska kunna sitta på i 12 timmar utan läckage. Enda gången de har läckt för oss är om Alice sovit på mage hela natten så att allt kiss har hamnat framåt liksom. Dottern är drygt två år och har storlek 4+/5.

+1 på alltihopa! Min tvååring har också Pampers BabyDry på natten (stl 5). De har i princip aldrig läckt och de sitter i 12 timmar ofta.

Min lilla på 5 månader har precis fått börja med samma sort på nätterna (fast han har stl 4), där har det inte heller läckt mer än lite i kanten, men det är nog för att den är lite stor. På honom har allt annat vi provat läckt kiss upp på magen och bajs upp på ryggen...

Ja det var det jag hade för mig att han var mycket yngre än när vi hade problem!!

På något sätt blir det att de släpper så stor kiss på en gång och så svämmar blöjan över för den hinner inte suga upp.

Vi använder också alltid pampers baby dry på natten (strlk 3, snart byta upp till 4:an) och hon har aldrig kissat igenom. Blöjan kan vara bra tung på morgonen, men den absorberar så bra så hon är väldigt torr om rumpan.

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 898
Senast: Nominous
·
Småbarn Sonen är 14 månader, och kissar som bara den. Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Thera
·
Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
4 247
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Storlek röd Kong?
  • Annonsera mera hundar 2