Den läckande blöjan

Sv: Den läckande blöjan

Jag säger som de andra - tejpblöjor av rätt modell. Vår kille hade en period i kanske 2-årsåldern (har redan glömt :o) då han kissade igenom rätt mycket. Jag vet att vi provade det mesta, men det var så stora mängder som ville ut på natten att det egentligen inte spelade någon roll. Däremot ville han fortfarande till och från ha en liten välling på natten (och jag ansåg inte att det var värt att bråka om det för jag ville sova). Då passade jag på att byta blöja medan han drack välling och på så vis klarade vi ganska många nätter utan lakansbyte.

Sen rätt var det var så var blöjorna helt torra på morgonen, med enstaka kissnätter (t ex när han blev storebror så hade vi en period med mycket kiss i sängen). Ganska så exakt när han blev tre så slutade han med blöjor på dagen och i samma veva fick han för sig att han vägrade ha blöja på natten. Eftersom han oftast hade torra blöjor ändå på morgonen så bäddade jag in med madrasskydd under lakanet och tro det eller ej - efter att han slutade med nattblöja så har vi inte haft en enda olycka.

Lycka till!

Dra på-blöjor läcker alltid nattetid tycker jag. Vi använder Pampers Baby Dry på natten. De är utvecklade som främst nattblöjor och ska kunna sitta på i 12 timmar utan läckage. Enda gången de har läckt för oss är om Alice sovit på mage hela natten så att allt kiss har hamnat framåt liksom. Dottern är drygt två år och har storlek 4+/5.

Samma här, pampers baby dry var det enda som höll tätt.

Dra på-blöjor funkar inte nattetid för vår tvååring. De läcker. Pampers baby-dry funkar bra.

En annan grej är att han inte kan ha tvådelad pyjamas för han drar i snoppen så den pekar upp istället för ner och då kommer det utanför när han kissar. Så han måste ha helpyjamas.

Håller med många andra om att pampers babydry håller nog bäst för kiss på natten. Det hade vår tvååring innan när han drack välling på kvällen. Han snurrar en del på natten och med en up and go rann det nästan alltid igenom. Nu sen vi slutat med välling kan han sova utan blöja:)

Liknande trådar

Hundhälsa Min 4 åriga tik har börjat kissa inne nattetid helt plötsligt. Jag skulle behöva lite råd och inputs för nu har idéerna tagit slut på...
Svar
7
· Visningar
11 898
Senast: Nominous
·
Småbarn Sonen är 14 månader, och kissar som bara den. Har pampers babydry, och den ska ju hålla upp mot 12 timmar påstår de.. Men inte här :(...
Svar
6
· Visningar
1 203
Senast: Thera
·
Tjatter Det kanske bara är jag som tycker att det är underhållande med shuffle-challenges. När jag hade en blogg brukade jag göra dem nu och då...
2
Svar
39
· Visningar
4 247
Senast: Monimaker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Storlek röd Kong?