Den har Ingen svängel...!? *hjälp tack*

Sv: Den har Ingen svängel...!? *hjälp tack*

Antar att du syftar på att nån inte får sitta på hästryggen eller? ;) Kan ju alltid titta på vagnen om jag kommer ihåg. Ingen säger att det är en shettisvagn, men den är rätt bortglömd (= läs inte så fin ftf)... :p Får man åka med när han är inkörd? Värsta kul ju :)

Näe 1500 är inte mkt pengar alls för en "första rockard" för vår del.

Hur ska man kunna böja upp skaklarna då??

ska givetvis suga i mig alla tips och råd jag kan få av er och av hemsidorna!! *ska läsa allt jag kommer åt*:)

Hoppas du verkligen läser sidorna :) :)
Känns som en del inte tar det jag skriver på allvar :confused:

I flera trådar svarar jag och lägger in länkar till bra sidor men ändå frågar trådskaparen vad som är vad fast denne egentligen kunnat läsa sig till det på de sidor jag länkat till! :crazy:

Skaklarna på din rockard är raka, kolla här dessa är böjda uppåt längst fram!
http://www.driveout.se/islanning.JPG
Helt raka skaklar riskerar hästen att få in i sidan vid sväng så ändarna ska åtminstone vara böjda utåt.

Senast ändrad:

Hoppas du verkligen läser sidorna :) :)
Känns som en del inte tar det jag skriver på allvar :confused:

I flera trådar svarar jag och lägger in länkar till bra sidor men ändå frågar trådskaparen vad som är vad fast denne egentligen kunnat läsa sig till det på de sidor jag länkat till! :crazy:

Skaklarna på din rockard är raka, kolla här dessa är böjda uppåt längst fram!
http://www.driveout.se/islanning.JPG
Helt raka skaklar riskerar hästen att få in i sidan vid sväng så ändarna ska åtminstone vara böjda utåt.

ja jag har läst sidorna,vissa av dem ahr jag redan läst tidigare;)

Ja jag tar iaf åt mig av det som mer kunnigt folk råder en till att göra-såklart!:p

ja jag ska prata med min kille och se vad vi gör åt skaklarna..måste ju gå att fixa dem på ngt vis:D

Det beror lite på, hur högt skaklarna ska sitta, jag vill ha dem rätt högt (minimal risk sparka bakbenen över skakeln och större rörelsefrihet) så 120 cm höra skaklar till 150 cm häst, men lägre går ju oxå bra typ mittimellan armbågen och manken.
Helst bör väl skakeln sitta rakt med bakselen och sen upp en bit till skakelögglan, men man får väl ta det som är enklast. Fast har man gott om tid (och pengar) kan man ju göra om skaklarna ganska mkt.

Goda nyheter! Jag tror inte att det är någon shettisvagn, för den är stor! Ska fota idag, så kan du få se ;)! Den behöver erm rätt mkt kärlek kan man ju säga, men perfekt för den som älskar att fiffla eller som har händig pojkvän :p!

Liknande trådar

Körning Jag har ett shettissto på 8 år vi har haft sedan hon var 1. Hon rids av mina barn och vi har kört in henne. Jag har tömkört henne en del...
Svar
11
· Visningar
2 304
Senast: Mezcal
·
T
Körning Jag har massor med häst-o ridvana men är novis inom körning. Har tömkört i dressyrsyfte i många år men ej vågat att spänna för. Vill nu...
Svar
17
· Visningar
3 221
Senast: agtatoon
·
Körning Hej! Jag är helt ny vad gäller körning och behöver lite hjälp. Har ett 6-årigt russto som jag planerar att köra in. Kommer...
2
Svar
25
· Visningar
3 784
Senast: kolblakkur
·
Körning Beskrivning av allt samt lite bilder högst upp och sen kommer frågorna. Har äntligen hittat en vagn som kan lämpa sej till...
Svar
4
· Visningar
1 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka