Den där låten..

Saeta

Trådstartare
Någon som har texten på den där "tora lora" låten som Siggi Matt red till på VM?
kramar //Saeta

Sv: Den där låten..

Saeta skrev:
Någon som har texten på den där "tora lora" låten som Siggi Matt red till på VM?
kramar //Saeta

hittade den någonstans...hmm..kommer ej igåg vart:(

för att fortsätta tråd om isländsk musik.. jag letar fibrilt efter en bra version med Ridum ridum.. vet inte hur jag ska få tag på den, plus att jag letar efter andra låtar som de red till på VM, vet dock inte vad de heter.. Det var en här som hade varit ansvarig för musiken på VM som lovade mej skivan som spelades till islänningarna, men jag har inte fått den..:(

/Emma

Styrmir Arnason, red till Queen - Another one bites the dust i femgången

Hej Sprettur !

Det var mig som du pratade med om musiken, Tyvärr har jag helt enkelt inte haft tid att sammanställa alla låtar som islänningarna red till (de ligger dessutom inte på samma cd, det är ca 400-500 låtar att leta igenom för att hitta islänningarnas låtar ,och det är ca 40-50 st som är Islänningars låtar dvs 150-200 MB , inget man skickar på mail direkt:crazy: ), som jag sa ett pm till dig så skulle det vara lättare för mig om du specade vilken låt det rör sig om), Däremot kan jag skicka dig den RIDUM versionen som jag har och som jag spelade på VM.

Så om du kan minska ditt urval från Alla islänningar till en specifik så är det lättare att tillgodose din önskan

Mvh
Peter

Halloj

5 minuters gogglande gav följande:

Tjúra-lúra-ligga-lobb ! Ja, - þvílíkt og annað eins riggarobb,
er ég fór á sjó með Sigga Nobb og Sigga Jóns og Steina !
Genginn var á Gerpisflak sprotafiskur með sporðablak
og okkur langaði út á skak ekki er því að leyna.
Ég segi alveg satt frá því, að komist við höfðum aldrei í
annað eins feikna fiskerí; frá því skal nú greina.
Hann stökk á krókana rið í rið og gaf okkur aldrei grunnmáltíð.
Já handóður, bandóður var hann við og veitti ei miskunn neina.
Í hverjum drætti strollan stóð, og vaðbeygjur sungu af vígamóð,
og seinast var skipshöfnin orðin óð ekki er því að leyna.
Tjúra-lúra-ligga-lobb ! Ja, - þvílíkt og annað eins riggarobb…..
Lestin var full og lúkarinn, og bísna siginn var báturinn,
þegar við héldum aftur inn; ekki er því að leyna,
Hann gerði hvassa austanátt og þá var öldunum dillað dátt,
og uppi þær höfðu gaman grátt og gáfu ei miskun neina.
En þetta fór þó þannig að við náðum landi á Neskaupstað.
En slembilukka þótti það; því er ekki að leyna.
Menn gláptu á okkur gáttaðir; þeir höfðu ekki séð slíka hleðslu fyrr,
Að við værum allir vitlausir vildu sumir meina.

Snyggare version med ackord för hobbygitarristen
finns här http://frontpage.simnet.is/jommi/_Textar/riggarobb.htm

//Peter

Någon som vet vilken låt Lena Trappe red till ?

Poplan skrev:

Har med tänkt på den, gud den var ju jätte svängig :banana:!!

Senast ändrad av en moderator:

Såg nämligen VM filmen idag och har gått och tänkt på låten resten av dan :D.

Poplan skrev:

Hon red till That's all med Genesis från Albumet Genesis (1983)

Gamla låtar duger än...

//Peter

Åh, tack! Nu kan jag äntligen sluta tänka på den och lyssna på den ist :D

pest skrev:
Hej Sprettur !

Det var mig som du pratade med om musiken, Tyvärr har jag helt enkelt inte haft tid att sammanställa alla låtar som islänningarna red till (de ligger dessutom inte på samma cd, det är ca 400-500 låtar att leta igenom för att hitta islänningarnas låtar ,och det är ca 40-50 st som är Islänningars låtar dvs 150-200 MB , inget man skickar på mail direkt:crazy: ), som jag sa ett pm till dig så skulle det vara lättare för mig om du specade vilken låt det rör sig om), Däremot kan jag skicka dig den RIDUM versionen som jag har och som jag spelade på VM.

Så om du kan minska ditt urval från Alla islänningar till en specifik så är det lättare att tillgodose din önskan

Mvh
Peter

Hej Peter!
Ja det var det nog!
Jag skulle hemskt gärna vilja ha Ridum ridum och den andra som de snackar om här på forumet..
Sen ska jag se om jag kommer på fler, jag är jättedålig på att minnas hur de gick bara...

/Emma

Kanske Pest vill skriva några av de låtar som islänningarna red till här i tråden :angel:?

Det skulle säkert underlätta, för jag kan sällan komma ihåg vad de hette.. PEST, jag skulle kunna betala för låtarna! :d

/Emma

Poplan skrev:
Åh, tack! Nu kan jag äntligen sluta tänka på den och lyssna på den ist :D

Tusan, nu kan inte jag släppa min låt. Det var inte samma låt vi tänkte på. Den låten jag tänkte på fanns med på klippen från VM som sändes på Svt24. Det var en svart häst(Birga Wild eller Lena Trappe)som man fick se i galoppen, tror jag det var. Någon som vet vad det är för låt jag menar?

pia88 skrev:
Tusan, nu kan inte jag släppa min låt. Det var inte samma låt vi tänkte på. Den låten jag tänkte på fanns med på klippen från VM som sändes på Svt24. Det var en svart häst(Birga Wild eller Lena Trappe)som man fick se i galoppen, tror jag det var. Någon som vet vad det är för låt jag menar?

Har inte sett inslaget på svt 24 men kollade på mitt körschema för musiken och lyssnade på den låt som Birga W hade i galoppen på 4-gång och det är Tom Jones & Mousse T och låten är Sex Bomb

//Peter

Liknande trådar

Träning Hej! Har en fundering på den svenska islandshäst landslaget. Hur tar folk sig dit? Har en kusin vars dotter verkligen vill tävla...
Svar
1
· Visningar
261
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Tjatter Jag hoppas någon kan hjälpa mig. Letar efter en äldre techno-låt. Från 90- eller 00-talet. Det jag kommer ihåg är "back, back, forth...
Svar
10
· Visningar
566
Senast: netia
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Kan det verkligen stämma?
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat