Deltidssjukrivning och semesterdagar

Sorry för otydligt. Om man är helt sjukskriven blir det ingen semester alls. Om du jobbar delvis blir det väl semester intjänat för den arbetade delen, men inte för den sjukskrivna?
Beror ju på hur länge du är sjukskriven. Du kan vara helt sjukskriven i upp till 180 dagar och får ändå dina semesterdagar som vanligt.
Jo du får samma antal semesterdagar när du har deltissjukskrivning.

Då tolkar jag svaren som att man får fortfarande samma antal semesterdagar som alla andra men man får 75% av pengarna. Då ska jag be min vän gå till HR och få sitt antal intjänade dagar korrigerade.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har blivit erbjuden nytt jobb och sitter nu och klurar på förhandlingen. Det är ju bara när man byter jobb man kan påverka saker och...
Svar
4
· Visningar
553
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
27
· Visningar
2 528
Kropp & Själ För 2.5 år sen skadade jag mig rätt ordentligt när jag åkte av en häst. Tre nackfrakturer, depression, smärta, hjärntrötthet och ångest...
Svar
8
· Visningar
1 775
Senast: Magnum
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 587
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar